Avatar billede s.timmerman Nybegynder
13. april 2008 - 02:13 Der er 5 kommentarer

Guides / artikler om fornuftig projektplanlægning

Hej!

Jeg eftersøger nogle gode artikler og/eller guides til hvordan man bygger et programmeringsprojekt op fra bunden - jeg tænker på fx "denne funktion skal kunne XX, YY og ZZ".

Er der nogen der har et par gode links? :)

//ST
Avatar billede arne_v Ekspert
13. april 2008 - 02:47 #1
Projekt planlægning eller software design ?

Projekt planlægning er: vi skal bruge 3 Java programmører og en C programmør fra
1. august til 1. december, 2 QA fra 1. december til 15. januar etc..

Software design er hvordan software skal opbygges: tiers, layers, classes, methods.

Der er skrevet en masse om begge emner.

Hvis det sidste så skal du igang med OO A&D, UML, patterns o.s.v..
Avatar billede s.timmerman Nybegynder
15. april 2008 - 18:15 #2
Jeg mener fx til design af websider. Skal lave noget kravspecifikation der fortæller hvad de enkelte funktioner på siden skal kunne, osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2008 - 18:28 #3
Altsaa noget om krav specifiktion.

Med moderne processer vil det normalt betyde use cases.

Der er en gazillion sider om requirements via use cases paa nettet.

Men jeg vil alligevel anbefale en bog.

http://en.wikipedia.org/wiki/Use_case under "external links" var et sted at starte.

Jeg kan poste en titel paa en god bog senere naar jeg kommer hjem til bog reolen.
Avatar billede s.timmerman Nybegynder
02. juni 2008 - 20:38 #4
Arne, er du kommet hjem? :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juni 2008 - 02:30 #5
Ja. Flere gange endda.

:-)

Advanced Use CAse Modeling / F. Armour & G. Miller