Avatar billede madsklitg Nybegynder
11. april 2008 - 15:16 Der er 7 kommentarer

CSS Problem i Firefox

Jeg er ved at designe en wordpress template, men er løbet ind i nogle problemer hvad angår css. Jeg har fået valideret min CSS fil og der er ingen problemer.

I IE8 (Emulere IE7) vises siden korrekt sådan her:

http://img177.imageshack.us/my.php?image=ierightso7.jpg

men i Firefox ser siden sådan ud:

http://img213.imageshack.us/my.php?image=ffwrongra4.jpg

Som i kan se ser det ud som om at firefox tager baggrunden fra min hovedmenu og vidergiver den til alle links. Problemet opstød først da jeg trykkede på et af mine links, som endnu ikke fører til noget andet end #.

Her er min CSS fil:

http://download.yousendit.com/41FC6CA673F20258

Jeg håber der er nogen derude der kan hjælpe.
Avatar billede sibbelone Nybegynder
11. april 2008 - 16:17 #1
Du skal have position på mange af dine div bokse

#wrapper {
        position: relative;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    width: 900px;
    height: auto;
}
jeg bruger altid position når det er div boks e jeg indsætter
Avatar billede stig69 Nybegynder
11. april 2008 - 21:56 #2
husk hvis du bruger float+margin skal du også have display:inline med for at undgå "The IE Doubled Float-Margin Bug" http://www.positioniseverything.net/explorer/doubled-margin.html
Avatar billede stig69 Nybegynder
11. april 2008 - 21:57 #3
Jeg ville kontrollere padding. Padding kan skyde din højde og bredde
Avatar billede al_dair Nybegynder
12. april 2008 - 08:00 #4
Hey, Mads
Hvis du kigger på reglen:

#menu a:link, a:visited {..

så matcher den ikk bare dine links under #menu, men også enhver link du/brugeren har trykket på.. og den indeholder "display: block;".. men det hele ville have været super nemt hvis vi fik et link..

Hjælp til (uundværlig) selvhjælp:
- Download FireBug til Firefox. og elsk CSS og Webudvikling på ny :)

#næsten 3 års fravær fra Eksperten.. gahh :o
Avatar billede madsklitg Nybegynder
12. april 2008 - 12:58 #5
al dair,

Det hjalp. Ændrede #menu a:link, a:visited, til hver sin #menu a og #menu a:visited og nu virker det uden problemer :)

Jeg vil lige se nærmere på Firebug. Det lyder interessant :)

Mange tak for hjælpen!
Avatar billede al_dair Nybegynder
13. april 2008 - 10:57 #6
velbekom ;)
Avatar billede olebole Juniormester
15. april 2008 - 00:03 #7
<ole>

"- Download FireBug til Firefox. og elsk CSS og Webudvikling på ny :)" >> Lær lidt mere og få et realistisk syn på webudvikling  ;o)

Firefox har i lange perioder ligget forn IE på Symantec's liste over sikkerhedshuller - på den ufede måde!

Firefox indeholder ligeså meget proprietært 'skidt' som IE - herunder alene 160 helt proprietære CSS-properties.

Firefox indeholder bunker af fejl - ikke mindst har den et DOM-lag, som er buggy i udsøgt grad.

Firefox har en lang række bugs, som Netscape og de 'gamle' Mozilla ikke besad. Det er med andre ord lykkedes Mozillas 'indvikler' team at degenerere produktet, de overtog.

Der findes oceaner af myter og vandrehistorier, men dykker man ned i materien, ser 'de store' browsere nogenlunde lige elendige ud - elendighederne ligger bare lidt forskellige steder. Uanset, hvor politisk ukorrekt det er at sige det  ;o)

/mvh
</bole>