Avatar billede sumokadet Nybegynder
11. april 2008 - 14:08 Der er 2 kommentarer

Hvilke sidetal er min label blevet referet på?

Håber I kan hjælpe mig med det her lidt kringlede spørgsmål. Såfremt jeg har sat en label på et eller andet, som i eksemplet på en \section:

  \section{Min overskrift}\label{sec:min_reference}

Og så har refereret til den i vid og fjern rundt omkring i min rapport med, "...i afsnit \ref{sec:min_reference} omtales..." (på side XX), "...se afsnit \ref{sec:min_reference}..." (på side YY) osv.

Er der nogen kommando, der kan outputte hvor en label er blevet refereret henne. Noget det kan gøre sådan.

  "Dette afsnit er blevet henvist til på siderne \who_has_refered_to_me{sec:min_reference}."

Som så bliver til ->

  "Dette afsnit er blevet henvist til på siderne XX, YY ...."

Jeg håber I fanger mit spørgsmål - ellers må I bare spørge ind.
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 14:14 #1
Der findes noget til bibliografi, men jeg tror ikke der findes noget til referencer generelt.

Hvad ønsker du at bruge det til?

I princippet er det nemt nok at lave men man bliver nødt til at pille ved \ref og \eqref (måske andre) således at de skriver deres argument og side til aux-filerne. og så tage det derfra. Problemet er jo så at der er andre pakker som også kan gå ind og pille ved disse komamndoer ... så jeg ved ikke helt om det er det værd.
Avatar billede sumokadet Nybegynder
11. april 2008 - 14:22 #2
Æv. Men håber stadig på at der er nogen, der lige kender "pakken", der kan klare det.

Jeg har en bunker tabeller i bilag. Hver har sin egen label. Jeg ønsker at kunne skrive som sidste del af \caption for hver af dem, "Denne tabel henvises til på side XX, YY", sådan så læseren så at sige både kan gå fra en henvisning i rapporten til tabellen, men ligeså den anden vej ("hmm, spændende tabel - hvor bruger de mon den henne?").