Avatar billede david-b Nybegynder
09. april 2008 - 19:07 Der er 3 kommentarer

Underlig pixel fejl i spil.

Hey, har en underlig pixel fejl i nogle spil hvor pixelene skifter farve og blinker lidt engang imellem, men kun i nogle spil, såsom Counter-Strike: Source, Warcraft & Company of Heroes. Menjeg sagtens kan køre Call of Duty 4 uden problemer.

Genstarter jeg computeren kan jeg spille videre uden problemer. Tror først det kommer efter jeg har spillet lidt, lukker spillet ned og prøver at starte et spil op igen senere.

Lidt SS af hvordan det ser ud når det går galt:

http://img229.imageshack.us/img229/9796/pixelfejl02un3.jpg
http://img139.imageshack.us/img139/6921/pixelfejlcloseoh9.jpg
http://img359.imageshack.us/img359/4896/pixelfejl1080xj5.jpg

Billederne er taget med kamera, da det ikke er muligt at print-screen det. Så får jeg bare et billede af hvordan det normalt ville se ud? ..

Køre dual-monitor, og skærmen der laver pjat-røv er en Acer 22" Widescreen. Har et Geforce 7950GT 512, med de nyeste drivers og køre Vista Ultimate 32. Det er ikke noget der kom lige efter jeg installerede Vista, først noget tid efter.

Har prøvet i Counter-Strike at sætte min opløsning langt ned, hvorefter det så virker fint igen, lige indtil jeg sætter den op i igen. (Spiller normalt i 1650 x 1050 )

Håber jeg har fået alt med, ellers må i lige skrive.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. april 2008 - 08:10 #1
Det kan næsten kun være et varmeproblem. Hvis du løfter mærkaten på køleren er det en god ide at dryppe 2 dråber syrefri olie i. Du kan jo forsøgsvis rense køleren på grafikkortet samt tilhørende køleprofil.Det er ikke unormalt der sidder en del snavs på de del. Alternativt skal du kigge på en ny og mere kapabel køler, men der kan jeg eller andre ikke hjælpe før du oplyser hvilket grafikkort det drejer sig om.
Avatar billede david-b Nybegynder
10. april 2008 - 09:17 #2
Hmm, tvivler stærkt på det er et varme problem, fordi ud af alle de spil, er det Call of Duty 4 der kræver mest af min computer, men er også det spil der ikke er berørt af fejlen. Køre det i samme opløsning (1650 x 1050), men der funger det altså fint,  hver gang + det er kun i de 3 nænvte spil, man kan se fejlen, ingen andre steder på computeren.
Og jeg har nævnt hvilket grafikkort det handler om ...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
10. april 2008 - 09:47 #3
Havde ikke lige set at grafikkortet er nævnt. Jeg vil nu stadig mene det er et varmerelateret problem, men har der udover ingen bud. Der må andre til.