Avatar billede pwn Forsker
07. april 2008 - 21:46 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Ved start mangler wininet.dll

Når jeg starter maskinen (en Acer 4700 med Vista) for jeg popups med at eDsloader.exe, java, jusched og fleree xe-filer ikke kan startes da wininet.dll mangler.Hvad er der sket og hvad gør jeg?
07. april 2008 - 22:07 #1
http://www.eksperten.dk/spm/826903
(Synes lige at I skal 'se' hinanden)
Avatar billede pwn Forsker
07. april 2008 - 22:19 #2
Er det tilfældigt - eller er der en særlig virus i omløb. Hvorfor har min Panda antivirus, der 100% opdateret, fanget den?
07. april 2008 - 22:25 #3
Fanger/brokker Panda sig da over noget med "wininet.dll" ???
Avatar billede pwn Forsker
07. april 2008 - 22:45 #4
Nej, og programmet kører. Jeg har scannet computeren og den fandt ved første gennemløn 3 vira registreret. Ved andet gennemløb var der kun 1. Ser jeg i loggen står der, at den er placeret i: (bemærk lige at mine backslash vender forkert - tastaturet kan ikke skrive dem:-)
C: window/winsys/backup/x86_microsoft-windows-i..tocoimplementation .. og så et hav af tal og bogstaver ... wininet.dll_790 ....osc

Virusen hedder W32/Nuwar.SO.Worm

Undrer mig over at den overhovedet er kommet ind!?
Avatar billede troels_holm Nybegynder
07. april 2008 - 22:51 #5
http://www.eksperten.dk/spm/826903

Min ven har også Panda. Torsdag i sidste uge var sidste gang han brugte computeren, i dag virkede den, han opdaterede antivirus (Panda) efter genstart var det hele noget crap.!
Avatar billede pwn Forsker
07. april 2008 - 22:58 #6
Tror du det er Pandaen, der har lavet rod i det?
Avatar billede thov Forsker
08. april 2008 - 00:14 #7
Ja, det er Panda'en som ødelægger det, og man sidder med røde ører og prøver at rette det.

Fra et andet forum:
Panda Tech support gave me the following information:
They are working on a fix, they know they have a problem.
They say if you run System File Checker and you have the cd it will fix the problem.

First disable Panda. Unistall if you can or turn it off otherwise it will cause the problem again.

To run system file checker you need to start the command prompt (if you have UAC on you will need to start the prompt with ctl, shift, enter) run cmd and type sfc /scannow The give it the Vista disk when it asks.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 08:55 #8
kan du så ikke hente filen og via start-kør-msconfig udpakke filen. det kan man i win xp.
Avatar billede pwn Forsker
08. april 2008 - 09:22 #9
Det vil jeg prøve.

Har netop i dag hørst om et tilsvarende angreb og med Panda som antivirusprogram, hvor der ved åbning af en mail kom et billede op og sagde der var et problem og at den foreslog at pc'en genstartede. Det blev der sagt ok til. Og da den kom op igen kom der et hav af fejlmeddelelser, hvor der stod at den ikke kunne åbne
jusched.exe
ituneshelper.exe
googletoolbarnoticer.exe
awtray.exe
msnmsgr.exe
yahoomessenger.exe
yahoowidgets.exe
webshots.scr
centinelVxd:apoxdwin.exe
edscoader.exe

og måske nogle flere fordi, winninet.dll ikke blev fundet
Avatar billede pwn Forsker
08. april 2008 - 10:04 #10
Den manglende fil - wininit.dll - kan jeg søge den på en anden Vista-computer og så kopiere den ind via en dos-promt i C:\window\winsys  ... (er det den rigtige mappe?)
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 10:46 #11
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2008 - 12:16 #12
Avatar billede troels_holm Nybegynder
08. april 2008 - 16:08 #13
men hvordan kan man kopiere fx wininet.dll ind i mappen system32 via dos prompt?
Avatar billede pwn Forsker
08. april 2008 - 16:39 #14
Løsning fra Panda
Avatar billede pwn Forsker
08. april 2008 - 16:40 #15
... og her kommer den :-)

http://helpdesk.consisto.dk/index.php?x=&mod_id=2&id=114

Deltagere; send svar, så fordeler jeg point.
Avatar billede pwn Forsker
08. april 2008 - 17:00 #16
... en lille fortsættelse:

Panda foreslår følgende løsning:

Start computeren i Fejlsikret tilstand med netværk. Dette kan gøres ved at trykke på F8 ved opstart, eller ved at holde Shift og Ctrl nede på samme tid når man tænder computeren. Vælg Fejlsikret tilstand med netværk.
Når computeren er startet op, tryk Start og skriv cmd i tekstboksen og tryk Enter.
I det ms-dos vindue der kommer frem, skriv følgende kommandoer:
ftp 62.99.76.3 og tryk Enter

Skriv panda og tryk Enter

Skriv igen panda og tryk Enter

Når det er gjort, skriv dernæst bin og tryk Enter

I den følgende linie, skriv: mget solution.exe og tryk Enter

Når den beder om bekræftelse (confirmation), skriv Y og tryk Enter

Skriv quit tryk Enter

Til slut skal du skrive solution.exe og tryk Enter

Computeren vil nu genstarte. Når det er gjort, opdater din Panda og tjek om du har internetadgang.

MEN, når jeg har tastet ftp-adressen ind får jeg følgende meddelelse: "ICM-netværket kan ikke nås"

Hvad betyder det? Er der andre Vista-ramte, der har haft held til at køre rep. igennem?
Avatar billede pwn Forsker
08. april 2008 - 21:31 #17
Nu virker det :-)
Der var måske bare lidt travlt på ardessen.
Avatar billede cj84 Nybegynder
08. april 2008 - 22:29 #18
Virker også fint her .. alternativt kan du smide den på en USB dims fra en anden pc og så bare køre den på den påvirkede pc...
Avatar billede pwn Forsker
09. april 2008 - 07:08 #19
Ja, det var også tanken, men da stifinderen ikke duede kunne det ikke lade sig gøre. Man kunne høre at usb-nøglen blev fundet, en men det kunne man altså ikke bruge til noget...