Avatar billede nielsgron Nybegynder
06. april 2008 - 17:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk menu

Hej eksperter

Jeg står lige og mangler et lille script, som jeg vil høre om der er nogen, der kan fixe for mig.

Jeg skal have 2 dropdown-menuer i min form(ganske almindelige <select>-menuer, ingen fancy DHTML), hvor den ene (A) skal have værdierne a,b,c, mens den anden (B) skal være inaktiv, indtil der bliver valgt enten a, b eller c i menu A.

Det skal så aktive menu B, så den får et indhold der passer til hhv a, b eller c. Dvs hvis a vælges i menu A, skal det være muligt at vælge a1,a2 eller a3 i menu B. Hvis b vælges i menu A, skal det være muligt at vælge b1, b2 eller b3 i menu B. Og på samme måde for mulighed c.

Der der nogen, der kan klare den?
Avatar billede weis Nybegynder
06. april 2008 - 22:14 #1
Du kan kigge lidt på denne side http://dynamicdrive.com/dynamicindex16/chainedselects/index.htm der er nogle forslag, men du kommer til at lege lidt med noget javascript.
Avatar billede roenving Novice
07. april 2008 - 10:44 #2
Eller kig f.eks. i http://www.eksperten.dk/spm/615326 for et eksempel !-)
Avatar billede nielsgron Nybegynder
07. april 2008 - 19:19 #3
Weis: Fremragende - præcis det jeg ledte efter.

Roenving: Ha, jeg tænkte nok der var blevet spurgt om det før - en søgning på dropdown-menu gav bare uendelig mange søgeresultater ;)