Avatar billede jonas_h Nybegynder
05. april 2008 - 23:13 Der er 1 kommentar

WebParts eller User Controls?

Hvis man skal lave en side, som er bygget op af Web Parts, er dette både muligt ved at lave disse som enten "rigtige" WebParts eller User Controls (Ved at nedarve fra IWebPart.

User Controls gør det meget lettere at lave den grafiske del af det, da dette blot er en form. Men her har man ikke adgang til AllowClose og andre webpart properties. Ved at nedarve fra "WebPart" er det lige modsat. Adgang til alle WebPart properties men mere besværligt at lave den grafiske del.

Men hvad ville I anbefale at bruge? Er der noget man ikke kan i det ene som man kan i det andet?
Avatar billede ivan_flaendsdal Nybegynder
11. april 2008 - 14:24 #1
Du kan ikke lave UserControls unden at arve fra web.usercontrol.

Mit forslag er at lave den a to omgange ført en alm UserControl. og så put den i en WebPart

Ivan Flændsdal