Avatar billede anold Nybegynder
05. april 2008 - 13:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Guide til fast IP via wrt54g

Hej
Jeg har en Linksys trådløs router
Hvor der er koblet 3 Pc'er med WIndows XP til via tråd
og to bærebar med Vista PRO er koblet på trådløs
de får alle deres ip tilfældigt tildelt,men jeg vil gern give hver enkelt deres egen IP således at jeg kan åbne porte til f.eks World of worcraft
er der en som kan give mig en guide til hvordan jeg klare dette problem???
Avatar billede 383ci Nybegynder
05. april 2008 - 17:59 #1
Er ikke sikker på at du kan gøre det med original firmware.
Er det en version 7 er der ikke noget at gøre. De andre kan du ligge f.eks. Tomato på, der kan du gøre det.
Avatar billede justrace Novice
05. april 2008 - 21:49 #2
Giv pc'erne den ip du vil. De skal blot ligge i samme ip-område som routeren.

Hvis routeren har 192.168.1.1, giver du blot pc'erne 192.168.1 x. Husk de skal være forskellige. :)
Avatar billede 383ci Nybegynder
06. april 2008 - 00:17 #3
Ja du kan selvfølgeligt give PCèrne faste IPèr i stedet for at lade routeren tildele. Det giver så en smule døje hvis du tager PCèn med et andte sted hen, så skal det endres igen.
-> Netværksforbindelser ->Vælg den netværksforbendelse du vil give fast IP

-> Egenskaber-> Internetprotokol -> Egenskaber

Vælg "brug følgende IP adresse"

Definer adressen på PCen, som justrace beskriver
Subnetmask 255.255.255.
Undernetmaske: Routerens adresse

Men som nævnt, Tomato firmware i routeren kan sættes til at gøre det. Se versionsnummet på routeren på klistermærket på undersiden. Er det version 7 er der ikke andet at gøre end give maskinerne faste IPèr eller smide den væk.
Avatar billede anold Nybegynder
25. januar 2014 - 00:49 #4
lukker