Avatar billede Sigma Pi Juniormester
04. april 2008 - 10:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

WORD: Teksten maser sig sammen!

Hej med jer

Jeg har en kollega, som har et problem på sin computer. Han har modtaget nogle wordfiler, som han åbner i sit word. Først nå han åbner dem, så åbner de i layoutformat (eller hvad det hedder), så han kan se et par sider af dokumentet af gangen.
Men når han lukker dette, og den skal lave en "almindelig visning i word", så maser den bogstaverne fuldstændig sammen, så det hele står oven i hinanden, så alle bogstaverne har den samme plads?

Det ser vildt mærkeligt ud.

Nogen der ved, hvad det kan skyldes, og hvordan man evt. løser det?

På forhånd tak!
04. april 2008 - 10:56 #1
Det første problem du nævner løses ved at vælge:
Funktioner->Indstillinger, fanen Generelt
Fjern markering for feltet 'Tillad start i læselayout'

Prøv at markere hele teksten og vælg en anden skrifttype. Det kunne være et problem med skrifttypen.
Avatar billede jkmunk Nybegynder
24. april 2008 - 08:44 #2
Det lyder ganske rigtigt, som om der er problemer med formateringen. Det er ikke nødvendigvis kun skrifttypen; det kan også handle om linjeafstande og afstande før/efter afsnit.
Prøv at markere hele teksten (Ctrl+a) - fjern al tegn- og afsnitsformatering (Ctrl+mellemrum og Ctrl+q) - og sæt evt. teksten tilbage til en normaltypografi (Ctrl+Shift+n).
Derefter må evt. overskrifter så formateres som man ønsker dem.