Avatar billede blohm Nybegynder
18. juni 2001 - 21:11 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Automatisk log på netværket

Nu har jeg så fået lavet netværk herhjemme, med tre pc\'ere - fint. Det irriterer mig bare at jeg nu skal logge på netværket hver gang jeg starter maskinen. Ligegyldigt om jeg vil logge på eller ej, skal jeg klikke (eller trykke på enter) for at få gang i maskineriet. Er der ikke en der har en finurlig genvej til dette. Eller er det bare endnu en af Bill Gates brølere. Jeg ønsker selvfølgelig bare at logge på  hvere gang maskinen tændes.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
18. juni 2001 - 21:16 #1
høreklik på andre computere > egenskaber > i bunden hvor der står klienprogram så sæt den til windows logn mener jeg den hedder.
Avatar billede blood Nybegynder
18. juni 2001 - 21:17 #2
Denne computer >> Kontrolpanel >> Netværk

Der er der et felt som heder

Primær netværkslogon:

Den står sikkert på

Klientprogram til Microsoft-netværk

Den skal du skifte til

Windows-logon

--{BLOOD}--
Avatar billede blood Nybegynder
18. juni 2001 - 21:17 #3
Danm!
Avatar billede jensb Nybegynder
18. juni 2001 - 21:20 #4
Normalt logger computeren automatisk på. Spørgsmålet er om du mener logge på, eller om du mener logge på og gendanne netværkstilslutninger.

Hvis du gerne vil have netværkstilslutningerne dannet automatisk, så skal du gå ind i netværksindstillingerne, vælge egenskaber for netværksklienten, og så her vælge at windows automatisk skal gendanne netværksindstillingerne.
Avatar billede blood Nybegynder
18. juni 2001 - 21:21 #5
jensb >> Hvorfor gider du at svare når det er 2 regtige svar i forvejen?
Avatar billede blohm Nybegynder
18. juni 2001 - 21:36 #6
fint nok - så slipper jeg for at logge på netværket. I stedet skal jeg logge på windows - så er jeg jo ligesom lige vidt
Avatar billede jensb Nybegynder
18. juni 2001 - 21:39 #7
Nej, hvis bare du ikke skriver nogen adgangskode første gang, så spørger den ikke om det næste gang du starter op (tror jeg nok)
Avatar billede blohm Nybegynder
18. juni 2001 - 21:41 #8
har prøvet at genstarte t par gange - men den vil stadig have et klik
Avatar billede kalou Nybegynder
18. juni 2001 - 23:58 #9
du skal bruge et lille plug-in til windows der hedder tweakui (kan hentes her http://www.winhelp.dk/98t1.htm)

Så skal du bruge klientprogram til Microsoft netværk som primær.

Når du har hentet filen tweakui højreklikker du, i menuen står der installer. Når det er installeret lægger det sig i kontrolpanelet. Derinde er der et faneblad der hedder logon, det skal du bare udfylde og næste gang og fremover du tænder maskinen vil den automatisk logge på efter et par sekunder.
Avatar billede prodic Mester
19. juni 2001 - 01:06 #10
Du kan godt slippe for at logge på ved at bruge de metoder der allerede er nævnt.
Men ønsker du at fjerne muligheden for at trykke på Escape/Enter og hvad der nu engang \"logger\" dig på uden at godkende din kode, så findes der en løsning - den kræver dog at koden bliver godkendt af en server.
Avatar billede jensb Nybegynder
19. juni 2001 - 08:05 #12
blood >> af samme grund som du svarede...der var ingen svar da jeg begyndte at skrive!!