Avatar billede seekasr Nybegynder
03. april 2008 - 18:21 Der er 1 kommentar og
1 løsning

SimpleXml trækker ikke alle info ud af feed

Hej

Jeg skal trække data ud af dette RSS feed: http://xml.weather.yahoo.com/forecastrss?p=DAXX0009&u=c

Bruger simplexml_load_file() og det har virket perfekt so far, men er løbet ind i problemer med dette feed. Følgende bliver ikke trukket ud:

<yweather:location city="Copenhagen" region=""  country="DA"/>
<yweather:units temperature="C" distance="km" pressure="mb" speed="kph"/>
<yweather:wind chill="5"  direction="30"  speed="11.27" />
<yweather:atmosphere humidity="81"  visibility="9.99"  pressure="0"  rising="0" />
<yweather:astronomy sunrise="6:35 am"  sunset="7:52 pm"/>

Altså tags med navn foo:bar og hvor tagget lukkes i samme <> hvor det startes.

Hvordan får jeg disse ting med ud også? Skal jeg have fat i noget andet end SimpleXML?

På forhånd tak,
seekasr
Avatar billede seekasr Nybegynder
04. april 2008 - 16:55 #1
Har testet lidt, og det ser ikke ud til at problemet er tags med formen <foobar />, men derimod alle tags af formen <foo:bar></foo:bar>.

Hvordan får man det til at håndtere det kolon?
Avatar billede seekasr Nybegynder
29. april 2008 - 20:09 #2
Fandt en class der er skrevet præcist til yahoo.