Avatar billede secherdaddy Nybegynder
03. april 2008 - 10:49 Der er 14 kommentarer

Ustabil netværksforbindelse

Jeg har problemer med mit trådløse netværk, da jeg mister forbindelsen kort tid efter, at den er oprettet.. Problemet forekommer dog kun hvor jeg bor (her er 4-5 andre der også anvender det trådløse netværk), da jeg ingen problemer har når jeg bruger mit universitets netværk..
Hver gang jeg mister forbindelsen skal jeg nulstille netværkskortet og hente nye IP-indstillinger, men som regel er resultatet kun et par minutters forbindelse og jeg må prøve igen..

Jeg har forsøgt at opdatere mine drivere via enhedshåndtering, men kan bl.a. ikke opdatere WAN-miniport (IP).. Jeg får en meddelelse om, at den angivne fil ikke blev fundet..

Jeg kører med Vista og min trådløse er en Linksys-adapter (som gerne skulle være opdateret)..

Skriv endelig hvis jeg skal komme med flere oplysninger..
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
03. april 2008 - 10:58 #1
Jeg kan da lige tilføje, at nogle af de andre drivere jeg ikke kan opdatere er WAN-miniport (IPv6), (L2TP), (PPOE) og (PTTP) samt Ethernet-controller..
03. april 2008 - 13:18 #2
... hvis det er muligt så skift til en anden kanal på "senderen". _Kan_ være forstyrelser fra en eller flere andre WLAN i området... Er set før...
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
03. april 2008 - 13:38 #3
Hvordan gør jeg så det? Jeg er ikke lige klar over hvad "senderen" er??
03. april 2008 - 14:12 #4
"...dog kun hvor jeg bor ..." - hvis du nu placere dig (PC'en altså) i samme "rum" som de andre som anvender samme trådløse netværk. Sker så alligevel det samme ?
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
04. april 2008 - 11:04 #5
Jeg har prøvet at sætte mig i samme rum som routeren, men også her blev jeg smidt af forbindelsen..
04. april 2008 - 17:48 #6
Vildskud ->

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede secherdaddy Nybegynder
06. april 2008 - 14:09 #7
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 22:05:20, on 06-04-2008
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16386)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe
C:\Windows\System32\rundll32.exe
C:\Windows\explorer.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunes.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceHelper.exe
C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\distnoted.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Program Files\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\yt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [00PCTFW] "C:\Program Files\PC Tools Firewall Plus\FirewallGUI.exe" -s
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Lite] "C:\Program Files\DAEMON Tools Lite\daemon.exe" -autorun
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: avgwlntf - C:\Windows\SYSTEM32\avgwlntf.dll
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG7 Resident Shield Service (AvgCoreSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgrssvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Program Files\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: PC Tools Firewall Plus (PCToolsFirewallPlus) - PC Tools - C:\Program Files\PC Tools Firewall Plus\FWService.exe
O23 - Service: SigmaTel Audio Service (STacSV) - SigmaTel, Inc. - C:\Program Files\SigmaTel\C-dur-lyd\WDM\STacSV.exe

--
End of file - 7026 bytes
06. april 2008 - 14:33 #8
... Hmmm...

Det blev jeg ikke klogere af ...

(Har ikke yderlige lige nu?)

Jeg kan se at du - måske mere eller mindre mod din vilje - har installeret [Yahoo Toolbar] ?
Den er dog ikke 'farlig', men bare et irriterende program/toolbar som bare fylder op .
Hvis du vil slippe af med den kan du følge guiden herfra ->
http://support.microsoft.com/kb/303047
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
06. april 2008 - 15:20 #9
Jeg undrer mig også.. For et par dage siden lykkedes det mig faktisk at være på internettet i mange timer uden problemer, men så igen i dag er der problemer..

Kan nogle af de andre, der også er på dette netværk, gå ind og forstyrre min forbindelse?? Jeg oplever nemlig, at forbindelsen er bedst og varer længst tid sent om aftenen/natten og tidligt om morgenen, hvor der er ikke umiddelbart er så megen aktivitet..
Avatar billede _chip_ Nybegynder
08. april 2008 - 19:33 #10
Der er mange ting der kan forstyre trådløst netværk.
Især på B/G båndet 2.4 Ghz.
Her ligger alt muligt "skrammel" nemlig og støjer.
Det kan være Microbølgeovne, sensore fra alarmer, DECT telefoner .. og meget andet.
Desværre har man egentlig kun 3 kanaler at gøre godt med (det ikke overlapper hinanden)
1, 6 og 11.

Prøv at gå ind på dit Accesspoint og se hvad den bruger.
Sæt den så for sjov skyld til noget andet.
(Det skal lige siges at der er meget få der bruger kanal 1, jeg kan dog lige nu ikke huske hvorfor det er sådan)
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
09. april 2008 - 07:25 #11
Det vil jeg så prøve, men hvor finder jeg mit accesspoint??
Avatar billede _chip_ Nybegynder
09. april 2008 - 13:43 #12
Dit Accesspoint er din trådløse sender.
Det kan være meget forskelligt men de fleste hjemmebrugere har det indbygget i deres router.
Prøv at tilgå din hjemmerouter og se hvad du kan lave af kanalvalg på den trådløse del.
Avatar billede secherdaddy Nybegynder
17. april 2008 - 04:50 #13
Så er det også afprøvet, men desværre uden forbedring..

Jeg kan forstå på min rumbo, at han også har de samme problemer med forbindelsen..
Avatar billede _chip_ Nybegynder
17. april 2008 - 21:32 #14
Hvilken kanal har du skiftet til ?
Og har du prøvet de 3 forskellige for at se om den ene var bedre end den anden ?
Hvor står jeres trådløse sender egentlig i forhold til jeres maskiner ?
Er der mange vægge imellem eller ?