Avatar billede matmol1 Nybegynder
01. april 2008 - 23:29 Der er 14 kommentarer

Kan server mangle driver?

Hey har windows vista 64-bit og kan ikke komme på skolen netværksprintere, Serveren mangler den rigtige driver siger den. Kan dette være fordi at de på skolen ikke har installeret 64-bits drivere? En af de andre der har 64-bit vista har nemlig samme problem. Det er windows vista business hvis det gør en forskel :)
Avatar billede strych9 Praktikant
01. april 2008 - 23:40 #1
En Windows 2003 server "kender" ikke Vista, og kan ikke lange drivere ud til den, af den årsag at Vista ikke var lavet da 2003 server blev udgivet.
Avatar billede matmol1 Nybegynder
01. april 2008 - 23:45 #2
Okay men nogle af de andre der dog bruger vista home premium kan godt få kontakt til serverdriverne. Jeg kan godt se printerne bare ikke hente deres drivere åbenbart. Kan det være noget ved windows business?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. april 2008 - 23:49 #3
arrrrh strych9, det var vist ikke helt rigtigt det der. server 2003 kan da sagtens sende drivere ud til vista, men det kræver jo at de rigtige drivere er installeret på serveren

det ser ud til at der bare ikke er installeret 64 bit drivere på serveren
Avatar billede matmol1 Nybegynder
01. april 2008 - 23:52 #4
Okay det lyder som et svar der :) den giver jeg point for så opret lige svar
Avatar billede justrace Novice
02. april 2008 - 05:37 #5
Vil mene at du selv kan hente/installere, hvis den findes, en 64 bit driver. Den behøver ikke komme fra serveren, men er bare en slags service fra serverens side at man kan hente driver derfra.
Avatar billede strych9 Praktikant
02. april 2008 - 06:20 #6
I som siger at det kan lade sig gøre, kan I ikke lige komme med nogle lidt mere konkrete trin. =)
Avatar billede matmol1 Nybegynder
03. april 2008 - 16:18 #7
Tusind tak for hjælpen det er blevet løst det var som sagt serveren der ikke havde 64 bit drivere, så jeg fik hentet den rigtige og nu virker det. jeg kunne finde min på fabrikantens hjemmeside.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. april 2008 - 17:15 #8
hov, den har snydt mig, syntes da bestemt jeg skrev da strych9 havde bedt om en vejledning.
men jeg har vel ikke trykket send.

jeg har altid lagt driverne ind på serveren under yderligere drivere og sat hak i x64.
så har jeg tilføjet vistas 64 bit driver der.

justrace's metode vil også virke, men så skal man gøre det manuelt på hver maskine. (det er jo også til at overkomme, har ikke set ret mange vista x64)
Avatar billede matmol1 Nybegynder
03. april 2008 - 17:27 #9
Hvis der skal gives point så skal jeg jo lige have en besked som er et svar ellers kan jeg desværre ikke overføre :)
Avatar billede justrace Novice
03. april 2008 - 18:30 #10
Du skal jo også bestemme dig for hvem der skal have dem. :)

>cool_m_f: Din metode er for adm., ikke en enkelt bruger.
Avatar billede justrace Novice
03. april 2008 - 18:31 #11
:)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. april 2008 - 18:57 #12
på egne maskiner er du jo selv administrator, så ikke noget problem.
og på serveren, ja der skal jo helst ikke nogen pilfingere derind, så ja, det er administratoren (mig) der skal lægge dem derind

og mens vi er ved det med point, så vil jeg ikke have nogen
Avatar billede justrace Novice
03. april 2008 - 19:17 #13
Jeps, og på en skole er adm. heller ikke ret villige til at ændre noget, bare fordi 2 elever har lidt andet end "standard".
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
03. april 2008 - 19:38 #14
ejg er selv på nogle skoler, det er da slet ikke noget problem, men som sagt, så kan de jo selv hente driveren ig installere den på deres egen maskien hvis administratoren nægter (kan dog ikke se hvorfor de ville nægte)