Avatar billede freddy04 Nybegynder
01. april 2008 - 20:54 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til RAM til Thinkpad

Hej

Jeg har en IBM T42 Thinkpad (1,7GHz). Har overvejet at pensionere den, da den efterhånden kører lidt langsomt med de nye programmer, men vil se om jeg kan sætte fut i den med lidt mere RAM først.

Der er pt 512MB. Så vidt jeg kan læse i manualen er der et almindeligt ram slot under tastaturet og et "optional" slot på bagsiden.
Så vidt jeg kan se er det "optional" på bagsiden tomt.

MEN spørgsmålet er så, hvilket RAM-modul skal jeg købe som passer hertil?

Jeg må jo gå ud fra, at der så sidder et 512mb under tastaturet, og der er vel også noget med at man kun kan kombinere dem på bestemte måder.

Jeg ved INTET om hardware til bærbare, og er lidt nervøs for at skulle rode med det :o)
Avatar billede banjomusen Nybegynder
02. april 2008 - 01:01 #1
Er det nogen du vil købe i butik eller på nettet ? for hvis det er på nettet kan jeg også lige give link hvor du kan købe dem .

mhv
Avatar billede banjomusen Nybegynder
02. april 2008 - 01:13 #2
Eller så hedder de: SDRAM memory PC2700 at 333MHz 200 pin SO-DIMM
Kan sku ikk rigtigt lige finde nogen der sælger dem men spørgs hos en forhandler så ved han helt sikkert for de bliver forhandlet.
Avatar billede freddy04 Nybegynder
02. april 2008 - 10:06 #4
Ja de ligner jo meget godt :-)
Men er der ikke noget med at jeg kun kan sætte bestemte kombinationer af RAM i pc'en ligesom med alm. stationære pc'er?

Kan jeg have f.eks. 512 i det alm. slot og 1GB i "optional" ?

Vil gerne købe på nettet - så billigt som muligt :o)
Avatar billede freddy04 Nybegynder
02. april 2008 - 11:29 #5
Er det ikke den samme som her (den er på lager og også lidt billigere):

http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=170100
Avatar billede justrace Novice
02. april 2008 - 18:40 #6
>Kan jeg have f.eks. 512 i det alm. slot og 1GB i "optional" ?

Jeps.