Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
01. april 2008 - 17:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linksys WRT54G Firmware update

Hej.

I må undeskynde jeg spørger om dette, da det helt sikkert er et omdiskuteret emne.

Jeg har haft/har en del problemer med min Linksys på en Fullrate forbindelse og nu vil jeg det til livs.
Problemet ligger i at den smider en af nettet i utide + den til tider ikke selv logger computeren automatisk på. Når man så går ind under listen over trådløse netværk står den der ikke og efter man har trykket "opdaterer listen" 5-10 gange finder den netværket og logger på.

Jeg har derfor læst lidt om firmware upadte, hvilket jeg tror kunne være en løsning. Jeg har læst et andet topic herinde ang. DD-WRT firmware, men har så også læst at den ikke kan bruges til en Linksys WRT54G (seriekode CDFE v. 7) Kan det passe?
Fandt dog en måde at "hacke" det på så man kunne installerer DD-WRT er der nogle som har erfaring med det?

Er der andre gode alternative?

Håber på lidt hjælp herfra. :) På forhånd tak!

Mvh
Morten
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
01. april 2008 - 21:45 #1
Er der virkelig ingen som har prøvet noget ligende?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 23:08 #2
Hvor hurtig er din forbindelse ?

Har du prøvet at slukke for router og evt. modem i 10-15 sekunder ?

Har du overvejet at skifte kanal, da du helst skal være mindst 2 og helst 5 kanaler værk fra trådløse net i din nærhed ?
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
01. april 2008 - 23:21 #3
2mbit/512.

Ja jeg har haft det slukket mange gange.

Har prøvet at skifte rundt på kanalerne men der er bare så mange trådløse her i området.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. april 2008 - 23:30 #4
Se der har du problemet.
Avatar billede 383ci Nybegynder
02. april 2008 - 10:14 #5
Har selv haft samme problem med en WRTG54G v7
Det viser sig at lige præcist version 7 er umulig at lægge ny 3 parts software i. Det er noget med at det er noget andet hardware end i alle de andre modeller.
Nu har jeg fundet en v4 og køre med Tomato, det spiller maks. Min v7 kunne ikke køre,og kan jo, jævnfør overstående, ikke laves om, så jeg smed den simpelthen væk.
Gad ikke døje med den. Har siden lavet en WRTG54GL om til Tomato også, som med WTRG54G v4 spiller det maks.
Avatar billede morten_soegaard Nybegynder
15. december 2009 - 22:39 #6
svar