Avatar billede mn9274 Nybegynder
01. april 2008 - 10:37 Der er 2 kommentarer

Event 1030/1058 og slow logon på DC efter genstart.

Jeg har 2 windows 2003 server, som begge er domain controllere i samme domæne.

Efter jeg genstartede en af mine servere i går aftes var den ekstremt længe om at logge på(Jeg havde netop afinst. exchange2003 og ville derfor genstarte serveren).
Den hang længe ved prepararing network connection/applying computer settings.

DNS serveren fungerer tilsyneladende fint og den primære dns pege på sig selv og sekundær peger på min anden domain controller som fungerer fint. Jeg kan fra serveren pinge domain.local uden problemer.

Jeg får følgende fejl i event loggen 1030 samt 1058.
Eller ikke umiddelbart noget i event loggen.

Jeg har problemer med at tilgå \\domain.local\sysvol men kan godt tilgå \\server1\sysvol og kan også godt tilgå \\domain.local fra min anden domain controller. Hvilket nok er mit hoved problem da event 1058 melder følgende:
Windows cannot access the file gpt.ini for GPO CN={31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9},CN=Policies,CN=System,DC=domain,DC=local. The file must be present at the location <\\domain.local\sysvol\domain.local\Policies\{31B2F340-016D-11D2-945F-00C04FB984F9}\gpt.ini>. (The semaphore timeout period has expired. ). Group Policy processing aborted

Den forsøger at få adgang til \\domain.local hvilket den jo ikke kan. Hvad kan grunden være til det?

Jeg har bla.a. være igennem følgende artikel http://support.microsoft.com/kb/839499/ men får lidt problemer i forbindelse med punkt11 da jeg ikke kan åbne "Domain Controller Security Policy".

Når jeg forsøger at åbne group policy editoren for jeg følgende fejl: Failed to open the group policy object. You may not have appropriate rights.

Jeg har været ved at fejlsøge på det, men har ikke rigtigt kunne finde fejlen og har også været en masse artikler igennem uden held. Håber i kan give lidt hints til løsningen af mit problem.
Avatar billede strych9 Praktikant
04. april 2008 - 18:21 #2
hmm for lige at gøre det klart, så er det følgende quote jeg sigter på:

Start med at sikre dig at servicen Distributed File System kører på domain controller (DFS bruges til replikering af SYSVOL), samt at TCP/IP NetBIOS Helper servicen kører på klienten. Sidstnævnte benyttes til at kommunikere med DFS.
Åbn dernæst SYSVOL share på domain controlleren. Forsøg at åbne nogle af gpt.ini filerne. "Authenticated Users" skal kunne læse disse.

Hvis der er flere domain controllere, og problemerne lader til kun at stemme fra een af dem kan det være et problem med rettigheder på objekterne. GPMC management console kan ofte reparere disse automatisk. Åbn GPMC og højreklik på domæne navnet. Vælg Change Domain Controller og sørg på denne måde for at GPMC opererer på den domain controller som du tror er problemet. Vælg group policy objekterne, og hvis GPMC ser problemer med rettigheder på objekter tilbyder det så at rette dem.