Avatar billede larsbechnygaard Nybegynder
31. marts 2008 - 23:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

exe-fil til java eller php ?

Er der nogen, der ved om der er et program (helst freeware), der kan omarbejde en .exe fil, til enten java, eller php, eller evt. .net ?
Avatar billede arne_v Ekspert
31. marts 2008 - 23:55 #1
Hvad har det med JavaScript at gøre.

Hvis det tilfældigvis er en .NET EXE så kan den nemt decompiles til C# eller VB.NET, men
er det en native EXE, så må du nok nøjes med at deassemble til assembler (hvis du er
super skrap C og assembler programmør og har en time per byte i EXE filen så kan du
nok konstruere C kode der kan generere samme kode).
Avatar billede larsbechnygaard Nybegynder
01. april 2008 - 09:31 #2
Hejsa arne v.
Jeg er ikke superskrap til hverken C eller assembler.
Filen (filerne) er en *.exe, der er lavet af noget så oldnordisk, som MS Qbasic 7.1 så det må vel nærmest betragtes som en 'native'..?
Jeg gætter på, at der ikke er andet at gøre så, end at lære et programmeringssprog, fra dette årtusinde...
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2008 - 02:44 #3
Jeg tror at du starter fra scratch udfra funktionaliteten af programmet.

Det gode er at det formentligt er 10 gange nemmere at lave programmet idag
end dengang.
Avatar billede larsbechnygaard Nybegynder
02. april 2008 - 10:04 #4
Heh, jaah, der er så lige dét at sige til det, at 'dengang' var forgangne weekend..!
Nå, hvis du lige poster et 'svar', /som svar) så får  du dine points, for din venlige assistance.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. april 2008 - 14:49 #5
:-)

og svar