Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
30. marts 2008 - 13:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Beregning af formler

Jeg modtager dagligt et regneark. Når jeg skriver en formel i cellen bliver den ikke beregnet, men formlen står i arket. Hvor ændre jeg indstillingerne for arket, så formlerne beregnes i stedet for at blive ændret til tekst?
Avatar billede mugs Novice
30. marts 2008 - 13:34 #1
Og dine formler starter med =
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
30. marts 2008 - 13:38 #2
Ja.
Normalt bliver de beregnet automatisk som de skal, men i dette ark skrives formlen i stedet
Avatar billede sjap Praktikant
30. marts 2008 - 13:45 #3
I menuen Funktioner/Indstillinger under fanebladet vis, skal du fjerne fluebenet ud for "Formler"
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
30. marts 2008 - 13:49 #4
Der er ikke noget flueben. Andre formler i arket bliver beregnet, men ikke dem jeg tilfører.
Avatar billede sjap Praktikant
30. marts 2008 - 13:54 #5
Måske er cellerne så formateret som "tekst" - prøv at ændre det.
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
30. marts 2008 - 13:54 #6
De er markeret som tal. Ændring af format hjælper ikke.
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
30. marts 2008 - 13:59 #7
Arket er også indstillet til at beregne formler
Avatar billede sjap Praktikant
30. marts 2008 - 14:02 #8
For at ændringen skal slå igennem (hvis du altså har ændret fra tekst) skal cellerne genberegnes (ved at markere hver enkelt celle og trykke F2 efterfulgt af Enter - jeg kender desværre ikke lige en simplere metode).
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
30. marts 2008 - 14:07 #9
Det positive: Metoden virker

Det negative: Jeg skal have ændret ca. 300 celler!!

Andre forslag til at ændre det hele på én gang?
Avatar billede sjap Praktikant
30. marts 2008 - 14:30 #10
Måske kan du markere dine celler og vælge menuen Data/Tekst til kolonner og så blot vælge "Udfør". Det virker dog kun for én kolonne af gangen.
Avatar billede bjarne_ib Nybegynder
30. marts 2008 - 14:40 #11
Det virker også og nemmere at gå til i store mængder. Tak for hjælpen. Smid et svar, så du kan få point.
Avatar billede sjap Praktikant
30. marts 2008 - 14:46 #12
:0)