Avatar billede zpanzer Nybegynder
29. marts 2008 - 22:17 Der er 2 kommentarer

Animering af scroll script

Hey.
(det skal lige siges jeg er forholdsvis ny til javascript)
Jeg har prøvet i noget tid nu at få et scroll script til at virke, og det har nogen lunde lykkedes mig, jeg kom frem til dette:

function MoveDown() {
document.getElementById( 'contentcon' ).scrollTop += 100;
}
function MoveUp() {
document.getElementById( 'contentcon' ).scrollTop -= 100;
}

Det virker upåklageligt, den scroller 100 pixels op og ned som det skal, næste skridt var så at ligge lidt animation ind i det istedet for at det bare hoppede op og ned. Problemet er bare at alle de ting jeg har prøvt har ikke givet mig et tilfredst resultat. Nogle forsøg gav mig en meget ringe "framerate", andre havde det problem at de kun virkede 10% af gangen osv.

Jeg kom tilfældigvis forbi MooTools hjemmeside som havde en fed demo af dens FX.Transitions, som vidste hvordan det bevægede sig selv med en dejlig EaseInOut funktion osv., jeg kiggede rundt omkring på hjemmesider og deres officiele forum, men fandt ikke en metode hvorpå man kunne bruge det til at animerer den scrollværdi, desværre.
Så mit spørgsmål er om det er muligt at bruge MooTools til dette, eller om det kan gøres med noget andet script som kan give mig en dejlig blød ease animation til min scroll funktion.

Håber i kan hjælpe mig :)

/Casper.
Avatar billede w13 Novice
30. marts 2008 - 16:04 #1
Prøv lige at linke til den MooTools-demo, som din kode skal efterligne.
Avatar billede zpanzer Nybegynder
30. marts 2008 - 22:40 #2