Avatar billede mn9274 Nybegynder
26. marts 2008 - 14:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med Active directory på windows server 2003 SBS..

Hej håber i kan hjælpe med nedenstående problem.

Jeg har en 2003 SBS server med SP2

Serveren kører som DNS og serverens Primære dns er sat til at pege på sig selv.

Jeg har periodiske problemer med at åbne active directory - den melder følgende fejl:
"Naming information cannot be located for the following reason - the server is not operational"

Hvis jeg prøve gentagne gange eller vælger connnect domain controller - kan jeg nogle gange godt få forbindelse.

Jeg har prøvet at kører en DCDIAG og nogle gange køre den fint igennem og melder ok til alle tests og andre gange kommer følgende fejl(hvilket er den fejl som kommer hyppigst:
Win32 Error 58.
***Error: The machine, SRV could not be contacted, because of a bad net
response.  Check to make sure that this machine is a Domain Controller.

Jeg kan fint pinge domainx.local, så dns serveren fungerer tilsyneladende fint.

Jeg har kigget loggen igennem for errors og kan ikke rigtigt finde noget udover følgende, som formenligt opstår fordi domainet ikke fungerer stabilt:
Eventid 1030.

Netværket på serveren fungerer tilsyneladen også fint da serveren kører en firebird database server og klienterne mister ikke forbindelsen til denne.

Håber i har nogle gode forlsag..
Avatar billede venturer Nybegynder
26. marts 2008 - 15:09 #1
Hvis der er flere netkort i maskinen skal du kun sætte preferred DNS på det ene netkort. Du skal ligeledes ikke angive nogen alternate DNS. Genstart herefter "netlogon" servicen, vent en halv times tid, og kig så om der er kommet nogle events omkring dynamisk registrering i DNS'en. Hvis det er fejl, så skriv her igen.
Avatar billede mn9274 Nybegynder
26. marts 2008 - 15:27 #2
Hej tak for hurtigt svar.

Jeg har kun 1. netkort i maskinen. Og dns logger af og til en 6702, men da der kun er en dns server kan jeg vel se bort fra den fejl.

Jeg kan tilføje at jeg i mellemtiden har observeret ved netstat at alle 5000 porte er åbne hvilket nok skyldes mine periodiske problemer ikke?

Jeg har derfor tilføjet en dword value maxuserport og sat op til 50000 for at undgå standard begrænsningen på 5000 porte, men det er tilsyneladende en stakket frist, for så snart jeg genstartede serveren - åbnede den straks en hel masse nye porte og er nu oppe på 50000 åbne porte som næsten alle står som time_wait.

Mon ikke det er mit problem og hvad kan det skyldes?
Avatar billede mn9274 Nybegynder
26. marts 2008 - 22:11 #3
Det ser ud til at jeg har fundet fejlen. Det skyldes en workgroup computer som stod og loopede i et script og forsøgte at connecte til serveren med forkert brugernavn/password og åbnede dermed en ny connection hver gang den forsøgte at connecte til serveren.
Avatar billede venturer Nybegynder
26. marts 2008 - 23:54 #4
Godt du fandt ud af det. Ikke et problem jeg selv er stødt på før. Men hvis netstat viser 5000+ sessioner så ville jeg nok også kigge nærmere på netværket.

Hvad angår event 6702, så er der ikke umiddelbart grund til bekymring. Jeg ville dog lige være sikker på at Zonerne er AD integrerede og stadig er sat op til dynamiske opdateringer.
Avatar billede venturer Nybegynder
27. marts 2008 - 22:24 #5
Jeg er glad for at jeg måtte hjælpe dig.
Hvis du mener folk skal have points for deres indsats, så husk lige at bede folk lægge et svar. Der er mange brugere her på siden, som ikke lægger et svar før spørger (dig) beder om det.
Hvis du ikke vil dele ud af dine points, så vær flink lige at skrive hvorfor ikke. Det hjælper os allesammen.
Avatar billede mn9274 Nybegynder
28. marts 2008 - 10:08 #6
Hej Venturer.

Beklager hvis det er blevet misforstået - vil hellere end gerne dele point ud til jer som er hjælpsomme her på sitet. Jeg tænkte ikke umiddelbart at dit svar løste mit problem og accepterede derfor mit eget svar, men omvendt kan jeg jo selvfølgelig godt se at du har brugt tid i denne sammenhæng. Hvis det er muligt selvom jeg har accepteret mit eget svar, så send mig et svar, så skal jeg dele ud til dig..
Avatar billede venturer Nybegynder
28. marts 2008 - 10:18 #7
Det behøves skam ikke. Hvis ikke mit svar hjalp til en løsning, så synes jeg heller ikke selv jeg skal have points.
Men som sagt. Gør os lige den tjeneste at skrive hvad du gør med points.
Der er mange brugere som ved et uheld kommer til at acceptere deres eget svar, og jeg kan derfor ikke vurdere om det var en fejl eller det var med vilje.
Husk det til næste gang, og vær glad for at du selv fandt en løsning forholdsvis hurtigt :)
Ha' en god weekend.
Avatar billede mn9274 Nybegynder
28. marts 2008 - 10:23 #8
Ok og god weekend til dig også...