Avatar billede tobiasahlmo Nybegynder
24. marts 2008 - 18:30 Der er 6 kommentarer

VB spørgsmål Excel

Hej. Jeg er igang med noget VB i excel. Hvor jeg skal bruge en formel. I stedet for jeg skal skrive Fornavn, efternavn, Adresse mm. Men jeg har tænkt på kan man lave noget så der kommer et slags program frem hvor man kan skrive navn osv. også gemmer den det i et Excel ark hvor det går i alfabetisk rækkefølge med for og efternavn. når man gemmer personen ?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. marts 2008 - 18:50 #1
Du kan lave en userform, hvor man kan indtaste oplysningerne. Herefter gemmer du oplysningerne i et ark (enten i samme fil eller i en anden, alt efter hvor/hvordan oplysningerne skal bruges). Sortér derefter - også via kode - dine kolonner i dataarket, så de står alfabetisk.

Det kunne være en idé at udvide userformen med en combobox, hvor man kan vælge fra de allerede indtastede (og gemte) oplysninger.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. marts 2008 - 19:05 #2
21 spørgsmål stillet
14 lukket, heraf 14 med besvarelse af dig selv

Tyder ikke på, at du er god til at værdsætte den hjælp, som en masse andre brugere har forsøgt at give dig.
Avatar billede be_nice Juniormester
24. marts 2008 - 19:12 #3
--> word-hajen - Vi må ikke håbe at det udvikler sig til en tendens, men jeg har selv overvejet at besøge en spørgers profil inden jeg begiver mig ud i at hjælpe.
Anyway skal det ikke få lov til at ødelægge vores ellers meget gode forum - måske kunne det hjælpe at anmelde disse "fakes" for ad den vej at få ryddet op? Men det kræver selvfølgelig at admins deler vores opfattelse af "forkert brug"
God Påske - selvom den snart er forbi.
/Be_Nice
Avatar billede tobiasahlmo Nybegynder
24. marts 2008 - 19:14 #4
Tak Word hajen men kender du VB kode til hvordan man får userformen til at gemme    flere oplysningerne f.eks. Hvis nu vi har 3 grupper og der kan max være 5 i hver gruppe også skriver man gruppe nr og sit navn. Også har jeg lavet en hvor der står indsæt hvordan får jeg den til at indsætte det i Excel arket? Det er kun koden jeg har lavet designet og Arket hedder 3 kamp.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. marts 2008 - 19:18 #5
--> be_nice - faktisk plejer jeg ikke at tjekke en spørgers profil, inden jeg kaster mig ind i kampen. Det havde jeg heller ikke gjort, da jeg sendte den første kommentar. Men af en eller anden årsag gjorde jeg det så bagefter i dette tilfælde.

Skræmmende læsning, hvis du spørger mig. Jeg ved ikke, om det hjælper at anmelde. Det er trods alt bare at oprette en ny profil og så derudaf igen.

God påske til dig :-)
Avatar billede be_nice Juniormester
24. marts 2008 - 19:22 #6
--> word-hajen - Jeg bemærkede godt at du først efter at have svaret på spørgsmålet refererede til profilen.
Muligheden for at oprette en ny profil eksisterer, men det vil igen falde i øjnene hvis brugeren begynder at besvare sine egne spørgsmål, selvom der er kommet input fra andre brugere.
/Be_Nice