Avatar billede pf3r7 Nybegynder
24. marts 2008 - 16:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Streaming af Hi-8 bånd til harddisk.

Jeg så en annonce i bilka-avisen med en "EasyGrabber". Man sætter den til med en USB stik som har de velkendte gule, hvide og røde stik i modsatte ende. Disse går fint i min gamle video cam recorder.

Problemet er, at når jeg bruger denne EasyGrabber skal jeg installere Ulead VideoStudio SE DVD, som så skal bruges til at streame filmen fra min video cam recorder, dette virker dog ikke. Den skriver "change file order" og begynder at arbejde, men programmet stopper derefter hurtigt med en fejlmeddelelse.
(jeg har prøvet at geninstallere adskellige gange uden held)

Nu sidder jeg med en masse Hi-8 bånd og vil gerne have dem optaget ind på min computer, men min easygrabber virker på ingen måde.

Har jeg grebet problemet helt forkert an?
er EasyGrabber noget lort?

pointgivende svar: hvordan får jeg mine Hi-8 bånd optaget ind på min computer (hvilken hardware/software skal der benyttes?)
Avatar billede justrace Novice
24. marts 2008 - 22:15 #1
Jeg har sådan en dims der kan, men skal lige finde den. :)

Du ved, mere end 2 skuffer, så går det galt ... :)
Vender tilbage ...
Avatar billede justrace Novice
24. marts 2008 - 22:31 #2
Det er en Plextor, fandt CD'en, den ligner den du har, men bruger noget andet software. NewSoft Presto Digital Converter og VideoWorks.

Den virker fint.
Avatar billede pf3r7 Nybegynder
24. marts 2008 - 22:47 #3
Mange tak :) jeg vil se om jeg kan finde softwaren. Det er jo en pine når man gerne vil gemme sin flere år gamle hi-8 optagelse iklusiv den store tur til new zealand og så den indkøbte dims ikke virker.

jeg ser om jeg kan finde softwaren og få det til at virke. umiddelbart så det ud til at være et driver problem, men ulead virker heller ikke særligt godt, så jeg prøver. indgiv et svar så du kan få dine point :)
Avatar billede justrace Novice
24. marts 2008 - 23:53 #4
Det er Presto VideoWorks du skal have fat i.

www.newsoftinc.com
Avatar billede justrace Novice
25. marts 2008 - 00:02 #5
Jeg har det til at køre på en vista-maskine, selvom de kun skriver om XP. Prisen er ca. 350,- så det er måske værd at overveje hele sættet med usb-dims og cd for ca. 700,- :)
Avatar billede justrace Novice
25. marts 2008 - 00:05 #7
Smed begge links da det ikke altid virker. :)