Avatar billede bygbjerg Nybegynder
23. marts 2008 - 18:00 Der er 4 kommentarer

Overførsel fra PC til DVDrecorder

Hej gæve IT-eksperter.

Jeg har en masse på min PCs eksterne harddisk (serier, film og andet) som jeg gerne vil overføre til min DVD recorder m harddisk. (PhilipsDVDR3360)

Spørgsmålet er hvordan jeg lettest får det overført.
Er det ved, at brænde det ud på DVD og importere det på DVD-recoderen?
Og er det muligt, at gøre uden at konvertere avi og mpg filer til DVD-format?

Mvh
Andreas
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 18:25 #1
Hvis din eksterne harddisk har Firewire kan du tilslutte den via den.
Avatar billede bygbjerg Nybegynder
23. marts 2008 - 20:12 #2
Jeg ved ikke hvad firewire er, men tror ikke min Lacie HD har det.
I hvertfald ikke, hvis Firewire kræver et output udover 1xUSB??
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. marts 2008 - 20:25 #3
Firewire er en helt anden overførselsstandard og stikket er kun helvdelen af et USB stik og firkantet.

En anden mulighed er at tage harddisken ud og sætte i PC og overføre den vej...
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. marts 2008 - 20:24 #4
Du kan godt brænde dem påen DVD og så kopiere dem over på maskinen. Hvis du også har undertekst-filer, skal de have samme fil-navn som videoen og smides i en mappe med samme navn.
Så vidt jeg kan se, kan din Philips godt afspille avi-filer:
http://www.videohelp.com/dvdrecorders?DVDname=3360&hdsize=Any&dvdportable=&dvdchanger=&dvdtv=&orderby=Name&hits=50&Search=Search