Avatar billede mary1983 Nybegynder
23. marts 2008 - 16:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Simpelt CMS system

Hej, jeg har en side på b-one, som bruger PHP og MySQL.

På denne side vil jeg gerne have et nemt CMS system. Er der nogle der ved om der findes et opensource CMS system der kan følgende?:

- Menu med menupunkter og undermenupunkter.
- God editor med billedebehandling som kan resize et billede.
- Simpel administration.

Jeg har prøvet at kigge diverse "Open Source CMS-sider" - men jeg kan ganske enkelt ikke finde noget som passer. Er der nogle der har kendskab til ét som kan?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. marts 2008 - 21:11 #1
Det er måske lidt stort, men har du kigget på: http://www.joomla.org/
Avatar billede mary1983 Nybegynder
23. marts 2008 - 21:39 #2
tak for svaret. Jeg har tidligere kigget på joomla, men synes at det er for stort og for svært, at tilpasse designet.

Findes der et gratis simpelt CMS med evt. FCkeditor?
Avatar billede jakobdo Ekspert
23. marts 2008 - 21:41 #3
Ved ikke om dette er mere simpelt: http://www.cmsmadesimple.org/
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2008 - 22:12 #4
www.wordpress.org er simpelt jeg har flere sider på dette system og der findes et hav af udvidelses muligheder til det.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. marts 2008 - 22:17 #5
Som billedgalleri kan du bruge nextgen gallery, du finder det via wordpress siden.

Jeg har en wordpress testside på www.thusgaard.eu
Avatar billede avminarm Juniormester
23. marts 2008 - 23:06 #6
hej prøv dig evt frem på http://www.opensourcecms.com/ - her kan du prøve mange forskellige cms systemer.
Avatar billede olebole Juniormester
24. marts 2008 - 00:32 #7
<ole>

Færdige CMS'er er kun aktuelle, hvis man ikke selv er kodekyndig. Hvis valid og fornuftig kode er et parameter, bør man helt afgjort skrive det selv. God kode har jeg endnu tilgode at se et færdigt CMS præstere  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede justask Nybegynder
24. marts 2008 - 14:03 #8
modXCMS kan også anbefales - dog er resize af billeder aldrig en god ide i CMS'er.
Avatar billede mary1983 Nybegynder
24. marts 2008 - 22:12 #9
Jeg må give OleBole ret. Jeg bliver hvis nødt til, at lave et lille system fra bunden :)

Men mange tak for forslagene
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. marts 2008 - 16:46 #10
hvorfor ikke bruge krafterne på at hjælpe et af de eksisterende systemer med at blive bedre. Det er jo da lidt omfattende at skal lave sit eget databade design og alle andre system dele fra bunden.