Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
18. marts 2008 - 21:42 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs netværk, internet adgang

Hello

Har lige et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Det er i forbindelse med opstart af pc.

Når den kommer ind i XP skriver den
Hastighed: 54.0 Mbps
Signalstyrke: meget høj
Status: Søger efter netværksadresse

To minutter efter opstart skriver den så ”begrænset eller ingen forbindelse” i status…

Mit virusprogram kan ikke søge efter opdateringer osv.

Går jeg ind i MSN Messenger og beder den om at logge på, så kommer fejlkoden 80072ee7, trykker jeg på fejlfinding, så kommer den frem til at det er IP adressen den er gal med – trykker jeg reparer så fungerer det med det samme…

Ellers er det bare at vente et minut mere, så virker det helt af sig selv!

Mit spørgsmål er: HVORFOR gør den det? Det er nok omkring én gang om dagen og jeg har nok min computer startet op alt mellem tre og ti gange på en dag… Jeg slukker altid for strømmen på stikkontakten, men både mit modem og min trådløse router står med strøm konstant…
Avatar billede leif Seniormester
18. marts 2008 - 22:06 #1
Den skriver Begrænset eller ingen forbindelse, fordi at computeren ikke får IPadresse fra DHCP serveren (Typisk routeren i mindre private netværk)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
19. marts 2008 - 07:19 #2
Men er der ikk noget man kan gøre ved det?

Jeg har tidligere spurgt på HOL uden held. De svar jeg fik var:

"Du kan prøve:
http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html
Den har hjulpet mig, med det samme problem "
- Hjalp ikke

"Har du fast eller dynamisk ip: ?"
Pas! Jeg har Cybercity Solo bredbånd, og havde en helveds døje med at sætte min stationær (den der er døje med nu..) til overhovedet at virke, men det lykkedes med hjælp fra en af mine venner.

"Har du prøvet at ændre dine sikkerheds indstillinger:"
Nej.. Alt er standard opsat - som det var da jeg boede hos mine forældre og kørte igennem Tele2 uden problemer.
Hvad skal jeg i givet fald ændre?

"Har du opdateret netkort driver og evt. ny firmware til din router"
Nej x 2.
Men hvorfor routeren? Min bærbar har aldrig problemer..? :)
19. marts 2008 - 08:10 #3
Forstyrrelse fra en anden tråd i 'nærheden' og/eller andet elektrisk udstyr ?
Skift til en anden kanal ?!?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. marts 2008 - 10:19 #4
Hvis du går i start > kør >  skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter.

Nu vil den liste alle de netkort du har i maskinen, og de IP adressser de er tildelte. Du finder dit trådløse netkort, og ud for IP adresse står den tildelte IP adresse. Ud for standart gateway står IP adressen for din router.

Hvad er disse ?
Avatar billede jtm Nybegynder
19. marts 2008 - 12:00 #5
Hmm, kan du få forbindelse når du deaktiverer Antivirus, firewall, Internet security eller alle lign. programmer der evt. er på computeren?
Ellers, så prøv at trykke "start", "kør" skriv "netsh winsock reset" og tryk enter.
genstart computeren og se om du kan komme på (eller se om du får en ipadresse)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. marts 2008 - 12:09 #6
En "netsh winsock reset" kan betyde at instalerede programmer der anvender dette skal geninstalleres, og er normalt ikke første forsøg på en fejlrettelse.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
19. marts 2008 - 12:59 #7
karise larry - jeg tvivler.. Altså der er pt et andet trådløst netværk tilgængeligt, men ja... Ellers ikke. - Og det påvirker ikke min bærbar.

dragonknight -
IP 192.168.1.120
Router: 192.168.1.1
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. marts 2008 - 13:23 #8
Så har routeren givet netkortet en korrekt IP.

Prøv at fjerne strømmen fra dit ADSL moden i 10 til 15 sekunder, så genstarter modem, og det virker af og til. Der går så en 30 sekunder før modem er oppe at køre igen, og så prøver du igen at komme på nettet.

Eller også er det som Karise nævnte forstyrelser fra andre netværk i din nærhed. Løsningen på dette er at skifte kanal i routeren. Man skal helst være mindst 2 kanaler og helst 5 kanaler væk fra andre net.
Ofte har trådløse netkort et program, hvor man kan se hvilke andre net der er, og hvilke kanaler de anvender. Har du et sådant, anvender du dette til at fastslå hvilken kanal der er god til dig.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
19. marts 2008 - 13:39 #9
Ok så...
Men ja - er det så den router fra CyberCity jeg ska genstarte, eller er det den trådløse der er efterfølgende (intet modem)..?

Hvis ikke det giver en effekt ka jeg prøve at rodde med de kanaler.. :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. marts 2008 - 14:04 #10
Så er det en kombineret modem/router du har. Den gør du strømløs i 10 til 15 sekunder.
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
19. marts 2008 - 15:09 #11
Ok fair. Det er nu gjort - og ved første opstart var der ingen problemer, men nu ser vi hvad tiden bringer :)

- Har du flere gode ideer til at løse mit problem med min stationære? Jeg har stadig problemer :( ( http://www.eksperten.dk/spm/821502 )
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. marts 2008 - 15:23 #12
Jeg har lige svaret :-)
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
19. marts 2008 - 15:30 #13
Thx
Avatar billede b-stenskrog Nybegynder
28. februar 2010 - 22:15 #14
...