Avatar billede manon Nybegynder
08. december 1999 - 06:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp - for jeg fatter intet !

Hej venner.

Prøv at kigge på den tutorial som jeg har fundet.
http://www.eyeball-design.com/tutorial_afterfx03.htm

Mit problem er at mine afrundinger bliver kantet til sidst ( se bla. fig 06 nederst på siden ).
Det er efter jeg har lavet en "lightning effekt", så bliver mit billede kantet.

Jeg har prøvet at korrigere med "modified contract", men ej hjælper det!!

Jeg fatter ikke hvad manden mener !  Kan nogen forklare mig det på dansk eller give med en vedledning til samme?

\manon
Avatar billede cldu Nybegynder
08. december 1999 - 09:04 #1
Prøv med modify -> contract -> 3 px

og bagefter:

modify -> smooth -> samplerate 2

Vær desuden opmærksom på, at lighting effects også går i baggrunden... Derfor er det, som han beskriver på eyeball, en god ide at loade din selection et par gange..
Avatar billede manon Nybegynder
09. december 1999 - 03:37 #2
cldu > Hvad mener de med "at loade din selection" ?

Ellers hjalp det en smule, men resultatet er ikke tilfredsstillinde.

\manon
Avatar billede cldu Nybegynder
09. december 1999 - 13:18 #3
det jeg mener med "load selection" er følgende:

Når du har lavet en selection, kan du "gemme" den til senere brug ved at sige select->save selection.

Herefter kan du altid hente præcis den markerings størrelse / form frem du havde før. Det er specielt brugbart hvis du skal behandle HELE billedet ens, og så stadig har brug for at isolere den form du startede med :-)
Avatar billede manon Nybegynder
10. december 1999 - 04:47 #4
got it - tak for hjælpen.
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 09:22 #5
det var så lidt! :-)
Avatar billede liselottem Nybegynder
10. december 1999 - 11:24 #6
Prøv at se dette tips fra min Tips og Tricks-side:
http://freehosting2.at.webjump.com/9a8ba5147/lo/logographic-webjump/tips_32.htm
Avatar billede liselottem Nybegynder
10. december 1999 - 17:03 #7
Lige en rettelse til ovenstående.
Log ind på http://logographic.webjump.com
Vælg tips 32 fra tips og tricks-siden
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 23:02 #8
liselottem: erhhhh.... de tips er jo nada værd i det her tilfælde... Er det nogen du har nakket fra en lærebog?
Avatar billede manon Nybegynder
11. december 1999 - 08:04 #9
Nu hvor vi er i gang - hvilken bog ville i anbefale til at lære Photoshop ?
Avatar billede manon Nybegynder
11. december 1999 - 08:06 #10
liselottem > Jeg så din side for ca. en måned siden, men den løste jo ikke mit problem.
Avatar billede cldu Nybegynder
11. december 1999 - 14:11 #11
manon: INSIDE serien har lavet en KANOOOOOOON bog om PS: Inside Photoshop 5.0 (jeg ved 5.5 er kommet, men Inside har ikke lavet bogen til den endnu)
Avatar billede liselottem Nybegynder
11. december 1999 - 15:00 #12
cldu>>Nej, det er det ikke. Det forholder sig tilfældigvis sådan at PhotoShop kender jeg stort set som min egen bukselomme.
Avatar billede cldu Nybegynder
11. december 1999 - 16:42 #13
liselotte: good.. så er vi to. Dine tutorials er bare det samme som det man finder alle andre steder :-/
Avatar billede manon Nybegynder
12. december 1999 - 07:56 #14
Cldu > Findes der noget om Photoshop på dansk ?
Avatar billede liselottem Nybegynder
12. december 1999 - 10:55 #15
cldu>>Nu har jeg ikke sådan lige tid til at komme alle andre. Og jeg ejer heller ikke skyggen af en bog om photoshop :-/
End of discussion.......
Avatar billede cldu Nybegynder
12. december 1999 - 11:49 #16
manon: det kan jo være, men du spurgte efter det bedste der var at finde. :-) Jeg ved ikke om Inside har lavet en dansk oversættelse, og jeg kender ikke andre bøger om præcis PS på dansk...