Avatar billede dsk1980 Nybegynder
14. marts 2008 - 12:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC'en fryser ved nye RAM?

Hej Folkens.

Jeg sidder på kærestens computer med 1 GB Ram. Jeg gik derfor på EDB Priser og købte 2 nye ramblokke af 1 GB, for ligesom at sætte lidt skub i tingene. MEN MEN MEN...de passer fint og det er også samme type, BORTSET fra at de nye er med flere Mhz, men når de er sat i fryser computeren? Den starter op, men så fryser alt, efter alt fra 2 minutter til 1 time....? Det skal siges at både de normale og nye ram sad sammen.

Dem der sidder i er DDR2-SDRAM(2x512 MB) PC4200-266,7 Mhz, og dem der er købt, er bare det samme, udover at de er på 533 MhZ. OG der står de er Vista Ready. Kører Vista.

Computeren er ellers en AMD Athlon 64 3200+. Motherboardet er

Er det derfor det fryser?

Help, please?
Avatar billede lavement Nybegynder
14. marts 2008 - 12:40 #1
Når den fryser, tyder det på problemer med motherboardet. Ved ikke om de nye RAM måske ikke er kompatible med bundkortet, er du sikker på de er det?
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
14. marts 2008 - 13:04 #2
Hvordan kan jeg vide om de er det? Er ikke en haj til alt det halløj?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
14. marts 2008 - 15:41 #3
Byt rundt på dem, sæt de nye på de gamles plads og omvendt, hvis det heller ikke virker, så prøv med de nye alene. Hvis de nye heller ikke virker alene, så ligner det en bytter.
Avatar billede justrace Novice
14. marts 2008 - 20:39 #4
Kan bundkortet klare alle de ram?

Prøv evt. med en enkelt af dem.

Havde en hp og ville sætte flere ram i, men den gjorde som din. Så pillede jeg den ene ud, og svinet kørte fint igen.
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
16. marts 2008 - 16:44 #5
Hej alle.

Fik det til at funke. Tog de gamle ud, og satte de nye i Deres slots, og så funkede det.

De slots de sidder i er sorte. Dem ved siden af gule???
Avatar billede meterpunk Nybegynder
16. marts 2008 - 16:50 #6
Fungere det med alle 4 par?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
16. marts 2008 - 16:51 #7
Hvad hedder dit motherboard?
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
19. marts 2008 - 09:44 #8
Nej, det fungerer ikke med alle 4. Jeg tog de 2 blokke ud som sad i, og tog derefter og satte de nye i deres plads. Sætter jeg i de gule slots, dutter det ikke.

Det hedder vidst Asustek Computer Inc....?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
20. marts 2008 - 00:02 #9
Prøv lige at hente everest http://www.filehippo.com/download_everest_home/ og se om det ikke kan fortælle dig det præcise navn på bundkortet.
Avatar billede dsk1980 Nybegynder
13. januar 2009 - 11:18 #10
Jeg fandt ud af det, og det hele er godt igen. Tak.