Avatar billede jacobstr Nybegynder
13. marts 2008 - 11:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Funkrionen "Send to" mangler i Excel og Word

Jeg kører Office 2002 og Lotus Notes.

I Excel og Word findes der normalt en funktion der hedder "Send To" -> "Mail Recipient (As attachment".

I Help i Excel står der følgende:
If you have installed Lotus cc:Mail or a compatible e-mail program, make sure Mapivi32.dll, Mapivitk.dll, and Mvthksrv.exe are in the Windows System or System32 folder.

Jeg har så checket på en gammel pc'er hvor det virker om disse filer skulle ligge der, men det gør de ikke.

Er der nogen der kan hjælpe med dett problem.

Mvh
Jacob
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2008 - 11:29 #1
Lotus Notes og Office er ikke normalt integreret i hinanden, har faktisk aldrig set det.
Avatar billede jacobstr Nybegynder
13. marts 2008 - 11:37 #2
Jeg er godt klar over at det ikke er den bedste kombination, men det virker på en gammel pc'er.
(Notes er en koncern beslutning, som jeg desværre ikke kan gøre noget ved.)
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2008 - 11:48 #3
Notes er godt hvis du spørger mig (Ja, det er en smagssag, men efter min mening har Notes nogen fordele som Outlook fx. ikke har), men jeg ikke hjælpe dig med problemet.
Avatar billede jacobstr Nybegynder
13. marts 2008 - 15:02 #4
Jeg har fundet et svar:

First try to set Lotus Notes a default Mail Client in Microsoft Internet
Explorer preferences. If it will not work, check your win.ini file, located
in main Windows folder (usually c:\Windows). The Mail section in win.ini
should look like this:

1.Click Start, and then click Run.
2.In the Open box, type Sysedit, and then click OK.
3.In System Configuration Editor, click the title bar of the
drive:\WINDOWS\WIN.INI window, where drive is the drive on which Microsoft
Windows is installed.
4.Scroll down to the [Mail] section of the Win.ini file.
5.Under [Mail], It should look like this below:

[Mail]
MAPI=1
CMC=1
CMCDLLNAME=mapi.dll
CMCDLLNAME32=mapi32.dll
MAPIX=1
MAPIXVER=1.0.0.1
OLEMessaging=1

And then press ENTER.

6.On the File menu, click Save and then Exit.
Avatar billede lx2ba Novice
22. marts 2008 - 10:52 #5
Så kan du jo egentlig godt lukke tråden, ikke?
Avatar billede jacobstr Nybegynder
25. marts 2008 - 07:19 #6
Jo da.