Avatar billede tjacob Juniormester
13. marts 2008 - 08:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjerne Acers EISA-partition

Jeg overvejer at købe en Acer bærbar med Vista Home Premium præinstalleret.
Jeg ønsker imidlertid at ændre dette til Ultimate Engelsk fra en 'ren' (uden Acers gejl) oem-DVD.

Er der noget som helst i vejen for at fjerne Acers skjulte EISA-partition, som maskinen leveres med?
Avatar billede thov Forsker
13. marts 2008 - 12:08 #1
Nej, det kan du roligt gøre :-)
Jeg gjorde det på min egen Acer (med XP), da det viste sig, at de medfølgende CD'er var tilstrækkelige til en komplet installation.
Avatar billede tjacob Juniormester
13. marts 2008 - 17:40 #2
Tak for kommentaren thov, lægger du et svar?
Avatar billede thov Forsker
14. marts 2008 - 01:22 #3
Ja, kommer her :-)
Den skjulte partition kan fjernes med Vista: http://www.mydigitallife.info/2008/02/29/delete-and-remove-to-unlock-eisa-hidden-recovery-or-diagnostic-partition-in-vista/

Det overflødige 'gejl' kan ellers fjernes med denne de-crapifirer http://www.pcdecrapifier.com/home
Avatar billede tjacob Juniormester
14. marts 2008 - 13:04 #4
Tak igen ;)
Avatar billede hiller05 Nybegynder
22. juli 2009 - 19:38 #5
Jeg kan ikke få min computer til at gemme indstillingerne efter at have slettet min eisa partition?

Altså kan jeg godt slette eisa'en, men når jeg så genstarter, er alle indstillinger forsvundet og igen er det en eisaformat?

Hvad gør jeg galt?

Mvh