Avatar billede dummernik Nybegynder
12. marts 2008 - 20:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nyt Graffikkort

Hej
Jeg skal have et nyt graffikkort mit nuværende
er 4 år gammelt, det er agp
er der nogen der ved om Ati eller kører med
Katalysator driver, den vil jeg helst undgå,
gerne 525 mb ram pris omkring 1500 kr
Avatar billede dooleys Nybegynder
12. marts 2008 - 21:40 #2
det her skulle være det bedste agp kort lige nu:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=428618

fra tomshardware:
Best AGP Card For >$200: Wait

Our former recommendation in this price segment for AGP was the Radeon X1950 XT, the fastest AGP card released to date. Why did we change our recommendation? First, the Radeon X1950 XT is getting harder and harder to find, so it's possible that Gecube isn't making them anymore. Second, there are rumors of a new AGP king on the horizon - it looks like there's an AGP version of the Radeon 38x0 series in the works!

If you're going to spend more than $200 on an AGP card, you owe it to yourself to hold off a bit and see if the Radeon 3850 will be gracing the AGP bus in the near future.
Avatar billede dooleys Nybegynder
12. marts 2008 - 21:49 #3
Avatar billede dummernik Nybegynder
12. marts 2008 - 22:20 #4
Hej Dooleys
Takker for links, men ved du om det er med katylisator
drivere, dem vil jeg gerne blive fri for.
Hilsen
Kaj
Avatar billede dooleys Nybegynder
13. marts 2008 - 08:38 #5
Jamen altså catalyst er jo ati's driver til deres egne gfx kort. men jeg forstår ikke hvorfor du ikke vil bruge den? det lyder som om du har hørt nogle skræk historier? men ellers er der jo også omega's driver til ati.

http://www.omegadrivers.net/ati_winxp.php
Avatar billede dummernik Nybegynder
13. marts 2008 - 10:33 #6
Hej Dooleys
har prøvet catalyst drivere, når jeg var inde på sider
på nettet var det ligesom siderne hoppede.
i øjeblikket kører jeg med asus whql driver.
Hilsen
Kaj
Avatar billede dooleys Nybegynder
13. marts 2008 - 12:06 #7
Det lyder meget mærkeligt! og jeg tvivler da stærkt på at problemet udelukkende ligger i driveren, og hvis det gør, ligger det i noget komp. problemer med dit gamle gfx. Hvis man lige skal se det lidt i perspektiv, hvordan skulle ati så kunne eksistere hvis ikke de kan finde ud af at lave drivere til deres produkter?
Men det er jo selvfølgelig dig der skal købe det du har det godt med, og hvis ikke du vil hive maksimal ydelse ud af din agp port og derfor vælge gforce ligger 7900gs som den eneste indenfor dit budget.
men igen jeg ville da i dit tilfælde helt klart vælge hd3850.
Avatar billede dummernik Nybegynder
13. marts 2008 - 12:21 #8
Hej Dooleys
Nu har jeg noget at tænke over, hvordan giver jeg dig 30 points
Hilsen
Kaj
Avatar billede dooleys Nybegynder
13. marts 2008 - 12:44 #9
jeg ligger et svar :) og nede i venstre hjørne kan du tildele mig de 30 point
Avatar billede dummernik Nybegynder
13. marts 2008 - 14:01 #10
Dooleys
har du fået dine point
Avatar billede dooleys Nybegynder
13. marts 2008 - 14:19 #11
ja det har jeg :)

Accepteret svar: dooleys
Point: 30,00