Avatar billede schaarup Nybegynder
11. marts 2008 - 13:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fælles signatur

Hej Alle.

jeg ved der findes 3. parts programmer til dette, men kan man ikke selv lave, så alle i et firma får en ensartet signatur ? Gerne med detaljer om brugeren hentet direkte fra AD.

Nogen der ved hvordan man ordner dette ?

Signaturen skal selvfølgelig laves og skubbes ud fra server
til klienter så jeg ikke skal rundt til alle :)

Windows 2003 SBS / Exchange 2003 SP2

//SS
Avatar billede riversen Nybegynder
12. marts 2008 - 06:23 #1
Det er desværre ikke noget exchange understøtter, så enten skal du kører eget script via login eller have fat i noget 3.part, som sikkert også skal køre ved login. Signatur er en klient side ting, så det kan ikke styres fra serveren.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. marts 2008 - 01:28 #2
Er alle klienterne Outlook 2003? I så fald er det muligt med et workaround.

http://windowsitpro.com/article/articleid/47211/enabling-a-global-signature-in-outlook-2003.html

I Outlook 2007 er faciliteten vist indbygget.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. marts 2008 - 07:59 #3
smart... synes ikke han skriver noget om hvordan man kommer over den hurdle med at noget er brugerspecifikt og noget er organisationsspecifikt.
Avatar billede strych9 Praktikant
16. marts 2008 - 12:17 #4
Det er korrekt. Hvis personlige data som feks navn og telefonnummer indgår i den standardiserede del af signaturen, så kan det i bedste tilfælde anses for at være en template som skubbes ud, samt at man på ovenstående vis gennemtvinger at folk faktisk bruger den.