Avatar billede lpr35812 Nybegynder
11. marts 2008 - 13:24 Der er 10 kommentarer

Ny PC, hvilket std programmer

I forbindelse med opstart af ny PC vil jeg høre om nogen har en standardpakke, indeholdende de programmer man skal bruge for at komme rundt på internettet. F.eks Adobe, Flash osv. Årsagen er at når jeg sætter en PC op for et ikke PC kyndigt familiemedlem, vil vedkommende i den første tid blive stillet overfor valg som at installere/opdatere f.eks Adobe osv. Det ville spare mig en del telefonopkald, og familiemedlemet en del bekymringer, hvis jeg kunne sætte det hele op, når jeg alligevel er i gang.

Venlig hilsen LPR
Avatar billede prebas Nybegynder
11. marts 2008 - 21:03 #1
hvorfor ikke bare smide den på nettet og downloade det på java.com og adobe.com du skal vel alligevel ha den windows opdateret
Avatar billede enya Nybegynder
11. marts 2008 - 21:07 #2
Adobe, Flash og Java kan du f.eks. finde via en banks hjemmeside..
I al fald ligger det "samlet" hos Danske Bank www.danskebank.dk (Netbank)
Avatar billede enya Nybegynder
11. marts 2008 - 21:11 #3
Avatar billede lpr35812 Nybegynder
13. marts 2008 - 10:22 #4
prebas: Selvfølgelig skal den på nettet og opdateres, og jo jeg kan sagtens hente fra Adobe og Java. Spørgsmålet gik på hvilke programmer, der skulle være i sådan en standardpakke, ikke hvordan jeg får dem. Altsammen for at undgå at glemme noget, da det vil give støj fra familien.
enya: Danske Banks check dækker kun det som DDB skal bruge, jeg mangler f.eks FLASH på listen.
Det jeg mangler er en udtømmende liste, over de tilføjelsesprogrammer som man har installeret, så jeg kan installere dem på PC'en før jeg overlader PC til familien.
Avatar billede enya Nybegynder
13. marts 2008 - 17:43 #5
Måske misforstod jeg dig..? Er det hvad der ER på PC'en nu, du ønsker at vide..? Og det er jo meget individuelt hvad man ønsker/har af programmer på sin PC..
Avatar billede lpr35812 Nybegynder
17. marts 2008 - 10:36 #6
Jeg ved godt hvad jeg har på min PC, lige nu, men det er nok lidt voldsomt. Spørgsmålet var hvilke standardprogrammer vil I foreslå? Altså ud over OS, så måske en Officepakke, og så kommer alle tillægsprodukterne, Adobe, flash, pkzip osv. for at kunne færdes på WWW uden at skulle tage stilling til :"Ønsker du at installere XXX?"
Jeg ved det er individuelt, og jeg får nok ikke et endegyldigt svar, men hvad gør andre?
LPR
Avatar billede enya Nybegynder
26. april 2008 - 06:59 #7
Har du fundet ud af noget...?
Avatar billede lpr35812 Nybegynder
29. april 2008 - 14:17 #8
Jeg er nået frem til at jeg har startet PC'en, og så taget en rundtur, og derved fået de fleste "spørgsmål" som ønsker du at installerere programmet xx. Et spørgsmål min familie ikke kan svare på, og så har jeg telefonen.

Så det er løst lavpraktiskt.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
29. april 2008 - 14:21 #9
få installeret alle drivere og opdateringer i hvert fald.

Og så plejer jeg personligt at installere java, flash og antivirus, og så efter om kunden får brug for det, OpenOffice osv
Avatar billede enya Nybegynder
21. september 2008 - 20:07 #10
Har du fundet ud af noget...?