Avatar billede thomasabcd Nybegynder
09. marts 2008 - 16:20 Der er 5 kommentarer

Bør man uploade billede async?

Hej,

jeg kan godt finde en masse eksempler på image upload rundt omkring. De fleste eksempler uploader ikke billeder asynchront, men jeg er dog i tvivl om man ikke bør gøre det asynchront? Hvis man ikke gør det hænger serveren vel for alle andre sessioner indtil uploaden er færdig eller ?
Avatar billede 2c Nybegynder
10. marts 2008 - 10:31 #1
Nej, hvorfor skulle den gøre det?
De bliver vel håndteret i forskellige tråde af serveren.
Avatar billede 2c Nybegynder
10. marts 2008 - 10:31 #2
men jeg gætter bare
Avatar billede ieconfig Nybegynder
10. marts 2008 - 16:42 #3
Du har ret i at processen hænger ved upload er f.eks et stor billede. Billedet bliver indlæst i responsestrømmen som du så kan håndterer når den ligger i memory.

Fileupload kontrollen kan ikke håndterer asyncrone kald, så det bedste bud vil være et httpmodule til håndtering at datastrømmen.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
10. marts 2008 - 20:11 #4
Jeg har lavet en webservice til at gemme billeder. Denne webservice kalder jeg asynkront via javascript. Det burde vel ikke få serveren til at hænge mens billedet uploades?
Avatar billede 2c Nybegynder
10. marts 2008 - 22:25 #5
Nej, det er måden at gøre det på.
Men srveren hænger ikke ellers. Dens ram bliver bare fyldt op fordi den ellers vil holde billedet i hukommelsen til det er helt oppe, og så først derefter skrive det til disken. Det giver et problem hvis flere brugere begynder at uploade relativt store filer samtidigt.