Avatar billede perav Nybegynder
09. marts 2008 - 02:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket format skal jeg vælge

Jeg sidder her og overfører videooptagelser fra mit kamera til min pc og det går vældig godt, men mine optagelser kan kun ses inde i stuen på min DVD-afspiller til fjernsynet, nu er mit spørgsmål så om jeg kan vælge et fil-format som gør at jeg både kan se filmen inde i stuen men også på min pc? - mit krav er at Kvaliteten skal bevares. Findes der et fælles fil-format som jeg kan vælge? - Jeg benytter Pinnacle Studio 11
Avatar billede brisingamen Nybegynder
10. marts 2008 - 11:44 #1
Du kan prøve at kopiere dine avi-filer og derefter omdøbe dem til vob.
Ellers vil jeg tro, at du skal lave filmen på din computer og eksportere til DVD.
Du bør også lave et iso-image.
Avatar billede uffesteenberg Novice
10. marts 2008 - 12:48 #2
Du burde da sagtens kunne se video-filerne på din PC. Er det et mini-DV kamera? ALtså et med bånd? Under alle omstændigheder: kan det se på en dvd-afspiller kan det også ses på en PC... det kan evt. være et spørgsmål om manglende codecs på PC'en. Hvordan fører du dem over på PC'en og i hvilket videoformat er filerne???
Avatar billede perav Nybegynder
06. maj 2008 - 23:13 #3
Undskyld det sene svar, men eksperten sender ikke mail til mig når der ligger besvarelser, så når man ikke modtager nogen mail går man jo ud fra at der ikke er nogen svar.
Ja det er mini-DV kamera og det var bare mig som lige skulle bruge lidt mere tid til at se hvilke formater som Pinnacle kunne fremstille og der var mange forskellige, nu har jeg prøvet at fremstille lidt forskellige versioner og nu kan jeg godt se dem på min pc også.
Takker for hjælpen.