Avatar billede kim1a Ekspert
05. marts 2008 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Logging af brugere

Vi ønsker at opsætte Wireless Internet, hvor vi giver mange brugere adgang til at bruge vores forbindelse. De almindelige sikkerhedsindstillinger vil blive brugt (SSID skjult, MAC filter og WPA eller lign.)

Vi vil dog gerne have logføring over de enkelte brugere, sådan at vi kan gå til den enkelte i tilfælde af anmeldelser. Jeg har selv en Linksys WRT54G, men synes ikke loggen i denne er noget værd, idet jeg kun kan se hvilken IP som har henvendt sig - og ikke hvem der har haft IPen på det pågældende tidspunkt.

Skal vi ud i en VPN løsning?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2008 - 11:26 #1
Hvis du anvender MAC filtrering er du vel nødt til at kende de forskellige mac adresser oog så kan du vil logge via dette
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
05. marts 2008 - 15:21 #2
uha, det er ikke bare noget man bare lige gør.. Man kan f.eks bruge en RADIOS server til det, eller andet lignende. Jeg ved at CISCO har noget styrringssoftware til deres AP, men det er altså ikke noget der normalt ligger i de der "billige" produkter så som linksys. de er altså beregnet til privat forbrug og ikke til adv. professionelt brug !
Avatar billede kim1a Ekspert
30. marts 2011 - 09:11 #3
Vi fandt ikke en optimal løsning, men jeg giver gerne point for forklaringen vanlose_by_night