Avatar billede jee Nybegynder
04. marts 2008 - 23:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Et bundkort med samme specs som

Hey, mit bundkort er kaput og skal bruge et nyt

Have taenkt mig at kQbe et magen til, men det ser ikke ud som om de saelges mere

Er der nogen der kan anbefale et?

Mit nuvaerende er: GA-8I915P-G // http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=1799

Det skal have de samme sockets osv, men maa self godt vaere bedre :)

btw, de andre dele virker fint

-tak
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 00:23 #1
Det ville være dumt og købe et med ddr1 ram da DDR2 ram er billige og et bundkort til 775 soklen og DDR2 ram http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350615&lokation
2x1024mb koster ca, 300kr.
NU har du ikke skrevet hvad din cpu er for en, det kontrollerer du på det bundkort vil købe hjemmeside.
Avatar billede jee Nybegynder
05. marts 2008 - 00:32 #2
Hmmm, lidt forvirrende det du lige skrev?

Du mener jeg skal kQbe et med plads til DDR2 ram? Ville nu hellere have et link til et bundkort end nogle ram :)
Avatar billede jee Nybegynder
05. marts 2008 - 00:35 #3
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 00:39 #4
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 00:41 #5
Det du linker til er ganske udmærket,men synes der er mere fremtid i P35
Avatar billede jee Nybegynder
05. marts 2008 - 00:47 #6
Mange tak, sidder lige og laeser om forskellen paa DDR og DDR2 - af en eller anden grund har jeg ikke bekymret mig om det

Maa hellere bestille et saa, skriv lige igen hvis du vil ha dine velfortjente points :)
Avatar billede jee Nybegynder
05. marts 2008 - 00:49 #7
Forresten, hvad med dual channel paa RAM? Troede det var et kaempe boost, men P35 har understQtter det ikke, saa gaetter paa det ikke er vaerd at investere i eller hvad?
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 00:54 #8
Jo men jeg har godt nok ikke set efter,men så og sige alle nyere bundkort understøtter dual ram,det jeg linker til gør kan jeg se.
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 00:55 #9
Svar:
Avatar billede jee Nybegynder
05. marts 2008 - 00:56 #10
Naa ja for fanden, saa jeg slet ikke - saa er der jo ikke noget problem der :D

Anyway, tak igen - der er sku sket en del siden jeg sidst kQbte ind
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 01:17 #11
Glemte lige når du bestemmer dig for et bundkort så vælg den højeste hastighed det kan køre med da prisen ca:er den samme,og det kunne jo være du ville opgradere cpu på et tidspunkt.