Avatar billede esbvall Nybegynder
04. marts 2008 - 22:36 Der er 5 kommentarer

ATX strømforsyning med bundkortpower 20 til 24 ben

Jeg har en PSU med 20 ben + 4 ben. På bundkortet (ASUS P5B VM DO) er der plads til 24 ben. PSU'ens stik ser ved første øjekast ud til, "tilsammen at passe" i bundkortets 24bens stik, men passer IKKE. Til gengæld kan man sætte 4 bens stikket i et specielt 4 bens stik, men så er der 4 ben til overs

-burde det virke med de to stik sat til og 4 "åbne huller" i 24 bens stikket - ELLER

-har set man kan få en converter fra 20ben til 24ben, men hvor? Århus PC Lager har ikke nogen, og kan ikke rigtig finde den på edbpriser
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 00:12 #1
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=800437&lokation=
Men de har dem ikke på lager før 20-03.
Så hvis de ikke kan fåes andre steder, og du ikke kan vente så ny strømforsyning.
Avatar billede mdietz Nybegynder
05. marts 2008 - 00:20 #2
Hvis du monterer ATX stikket  så det passer fra venstre side er der 4 ledige ben på højre side af stikket - korrekt?
Du behøver ikke bruge et 24 pins stik, da de 4 sidste ben kun er en erstatning for P4-stikket (det lille 4-bens stik) som du sætter til et andet sted på bundkortet.

Kører selv blot med ATX + 4-bens-stik og det virker fint :)
Hvis du døjer med at det bliver ustabilt bør du selvfølgelig overveje en konverter som #1 linker til.
Avatar billede matcho Nybegynder
05. marts 2008 - 01:08 #3
Det meget muligt at du kan køre som mdietz skriver,men samlede en pc til min søn hvor jeg først fik sat convertere på en måned efter og han mente den blev mere stabil,
Den 4pins ved cpu er jo på alle nye bundkort blevet til 8pins det er det stik der også er med i det sæt jeg har linket til.
Avatar billede peet-49 Novice
07. juli 2008 - 08:09 #5
OG?