Avatar billede bilde1985 Nybegynder
03. marts 2008 - 20:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hente tal i kolonne og række, ud fra dropdown menu

Hejsa eksperter. Sidder og laver et regneark der skal kunne omregne temperatursæt ud fra hvad man vælge i dropdown menu. Det er lidt svært at forklare men prøver:
Jeg har 5 tabeller med fremløb og retur temp. Ud fra en menu har jeg så sådan at jeg foreksempel kan vælge et bestemt temperatursæt som jeg så gerne vil have den skal tage fra den rigtig tabel. Problemet er at jeg nok godt kunne få det lavet hvis man kunne vælge uendelige rækker med kommanden "=hvis(" men det kan man ikke.. nogen der ved hvad man kan bruge i stedet?
Det er ikke sikkert der er nogle af jer der fatter en ski af det jeg har skrevet her, men nok også nemmere hvis i kunne se regnearket.. Håber virkelig der er nogen der vil prøve at hjælpe.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
03. marts 2008 - 21:04 #1
mail lige det ark til
tolle at sol dot dk
Avatar billede freekyzone Nybegynder
04. marts 2008 - 13:38 #2
Jeg har modtaget dit regneark.
Hvad et det så du vil have. Prøv at forklar igen...
Avatar billede bilde1985 Nybegynder
04. marts 2008 - 14:02 #3
Jeg vil have sådan at når man vælger temperatur i de første 4 bokse og så et sæt i den sidste rullemenu, så skal den selv finde det i den rigtige tabel, og skrive det i feltet med omregningsfaktor.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
04. marts 2008 - 14:06 #4
Er sendt.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
04. marts 2008 - 15:05 #5
Kan det bruges?
Avatar billede bilde1985 Nybegynder
04. marts 2008 - 21:27 #6
For satan du er bare en guttermand!! Det er bare top dollar.. takker
Avatar billede freekyzone Nybegynder
05. marts 2008 - 09:02 #7
Selv tak :-)
Avatar billede sghenne Nybegynder
04. april 2008 - 13:23 #8
Jeg sidder med samme problem, hvordan løste du det?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
04. april 2008 - 13:44 #9
Hvis du poster løsningen, så kan du sende arket til mig på:

tolle at sol dot dk