Avatar billede pentium4 Juniormester
29. februar 2008 - 17:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

DC-conector til Medion bærbar ?

Jeg har min niece's bærbare pc til rep. og har haft det i 1-2 år nu og har først lige fået taget mig sammen til at kigge på den nu. Strømstikket er knækket bagpå.

Det er en "MD2809"

Nogen som ved hvor jeg kan købe et stik som passer 100% til den ?

Jeg har lige været ude hos en ven som havde Medion bærbar hvor bundkortet var i stykker, men desværre var det ikke samme model og benene på stikket sidder ikke på samme måde som på det andet.
Vi har også kigget på diverse andre stik som sad i bl.a. nogle højttalere, omskiftere og andre elektronik-ting, men ingen af dem passede.

Jeg har overvejet bare at lodde en ledning på og trække den ud igennem hullet og så sætte den til strømforsyningen, men det ville være nr. 1, at få et stik som passede.
Avatar billede haverslev Novice
29. februar 2008 - 19:54 #1
Ring til det der tidligere hed RadioParts - hedder idag RS Components - de har alt af div. stik/kabler/komnnektorer osv. Se her:
http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=retrieveTfg&binCount=39&Ne=4294958064&N=4294965727+4294954758
Avatar billede prebas Nybegynder
29. februar 2008 - 21:40 #2
hvis du er ferm med en loddekolbe kan du godt fedte rundt med lidt ledning og noget krympeflex... men du skal bare passe på du ikke får varmet lortet for meget op for så hjælper det nada... lærte det på den hårde måde (min chef blev mega sur på mig)
Avatar billede pentium4 Juniormester
01. marts 2008 - 00:47 #3
Jeg prøver nok at ringe på mandag, men det skal jo være nøjagtigt magen til ellers kan jeg jo ikke skifte det og vi har set flere forskellige som ikke passede.

Det som sidder i, er der 3 lodde-punkter på stribe og 1 lidt længere bagude end de andre.
Avatar billede pentium4 Juniormester
01. marts 2008 - 00:52 #4
Jeg kiggede lige på strømforsyningen og den siger 19 volt og dem han har går kun til 12 volt.
Avatar billede djmaster Nybegynder
01. marts 2008 - 12:42 #5
Jeg har en defekt medion (MD42200), hvor jeg stadig har strømforsyning til. Det er 19V og 3.42 ampere. Hvis du kan komme i nærheden af Herning, Silkeborg eller Århus må du da gerne prøve om stikket virker.

Kan ikke lige huske hvordan selve "hovedet" på strøm forsyningen er udformet
Avatar billede pentium4 Juniormester
02. marts 2008 - 23:34 #6
djmaster - Jeg tror faktisk, at det var den model som min ven havde og som vi har kigget på.
Jeg bor på Sjælland så der er meget langt hvis jeg skal forbi dig, men jeg finder lige ud af om det var den model vi har kigget på...
Avatar billede pentium4 Juniormester
07. marts 2008 - 22:53 #7
haverslev - Du får halvdelen af point'ne selv om de ikke havde den rigtige model, men kun nogle som kan tåle 12 volt og ikke de 19 volt som jeg skulle bruge, men det kunne være at jeg får brug for dit link en gang i fremtiden...

Så alligevel tak for hjælpen...