Avatar billede mrmox2 Nybegynder
29. februar 2008 - 14:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Accesspoint med god Radius klient

jeg skal sætte et større netværk op (4 accesspoints til en skole) og vi vil benytte en form for raduis-server til at styre adgangen.

jeg vil høre om det er muligt at lave en løsning uden certifikater (så det eneste der kræves er deres AD login)
og om der er nogle der har gode (eller dårlige) erfaringer med bestemte accesspoints. cisco koster jo 3k pr stk, og det er lidt vildt
Avatar billede lord_microft Nybegynder
04. marts 2008 - 19:38 #1
Du ka jo lave en Gruppe/Brugere, hvor Windows 2000 Proffesionel, med en server og combinere resten skulle kunne klare...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
04. marts 2008 - 23:52 #2
Den tror jeg ikke helt jeg forstår. Altså jeg kunne godt tænke mig at de - for at benytte det trådløse netværk - bliver mødt med en slags weblogin hvor de indtaster deres brugernavn og kode fra domænet, og så er de på.
Vi har Server2003 og AD kørende, men de gange jeg har testet accesspoints med radius-klient har det mildest talt fungeret elendigt.
Derfor tænkte jeg om der er nogen der har den omtalte løsning kørende eller noget der ligner, og om de har et godt accesspoint de kan anbefale.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
09. marts 2008 - 00:17 #3
hmm, jeg lukker bare.