Avatar billede tio Nybegynder
29. februar 2008 - 13:46 Der er 13 kommentarer

Tydning af RAM-blok

Efter at have kørt memchk, har jeg fundet ud af at mit RAM er defekt. Jeg har nu pillet den ene RAMklods ud for at se hvad jeg skal købe, men jeg kan ikke finde ud hvad jeg kan købe i stedet for.

Det RAM jeg har pillet ud hedder Elixir 1GB 2RX8
PC2-4200U-444-12-E1

Er der nogen, som kan hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg skal købe i stedet, eller evt. en forretning i København, hvor jeg kan tage RAM-klodsen med og få hjælp til det rigtige køb.

På forhånd tak.
Tine
Avatar billede peet-49 Novice
29. februar 2008 - 13:47 #1
Det er 240pins ddr2 ram
Avatar billede tio Nybegynder
29. februar 2008 - 13:55 #2
Tak for svaret, men har så lige et tillægsspørgsmål. Betyder det at jeg bare kan bestille 240pins ddr2 ram og jeg er sikker på at få det rigtige uanset mærke, MhZ m.m.?
29. februar 2008 - 14:29 #3
Nej det er du ikke. Nogle motherboards (bundkort) kan kun trække visse ram. Og jeg tænker ikke på pin.

Mit gamle kunne for eksempel ikke trække to 3200 ramblokke. Det er værd at læse dit bundkorts manual for at se om der skulle være nogle særlige undtagelser.

Jeg kender et sted i København hvor du ville kunne tage din ramblok med og komme hjem med en ny, men jeg ved ikke om man må gøre "reklame" for butikker her på Eksperten.
Avatar billede peet-49 Novice
29. februar 2008 - 14:34 #4
C.Columbus, hans er ddr2 og ikke ddr(184) rammene er bagudkompatible, så bestil blot nogle 240pins ddr2.
Avatar billede matcho Nybegynder
29. februar 2008 - 14:35 #5
Det vigtigste er pc2-4200.
Men hvis din maskine kører med dual ram vil det bedste være og købe 2 ens blokke da ram ikke er dyrt for tiden,( Elexir ram får skyld for og være de dårligste på markedet)
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=350611&lokation=
Avatar billede tio Nybegynder
29. februar 2008 - 14:50 #6
Hmmm, matcho. Så er det nok forklaringen at der allerede er fejl på, hvis Elexir er så dårlige. Maskinen er kun 1 års tid gammel, så jeg synes ikke de har holdt så længe.
Jeg må hellere købe noget bedre.

Tak for svarene. Er ikke helt sikker på at jeg kan finde ud af det med pointene, men jeg prøver.

Hilsen
Tine
Avatar billede peet-49 Novice
29. februar 2008 - 15:16 #7
Du markerer et navn og trykker på accepter.
29. februar 2008 - 15:30 #8
Pointsystemet er for viderekomne her på eksperten. Tog også mig et stykke tid at greje det.

Du kan kun give point til folk der har "svaret".

Indtil videre har kun peet-49 "svaret" mens vi andre har "kommenteret".

Du skal markere hans navn nede til venstre på skærmen, og så godkende svaret.

Hvis du altså mener at han har svaret tilfredsstillende på de(t) spørgsmål du har stillet.
Avatar billede warberg22 Nybegynder
01. marts 2008 - 00:23 #9
Det her lille, fikse program kan fortælle RAM type hvis du er i tvivl http://www.cpuid.com/cpuz.php
Avatar billede peet-49 Novice
01. juni 2008 - 09:39 #10
Lidt feedback?
Avatar billede peet-49 Novice
19. juni 2008 - 07:40 #11
??
Avatar billede peet-49 Novice
07. juli 2008 - 08:14 #12
Lukketid??
Avatar billede peet-49 Novice
06. september 2008 - 10:54 #13
???