Avatar billede nbj1 Praktikant
29. februar 2008 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

routing mellem 2 webserver

hej ville høre om der nogen der kan komme med en let løsning på mit problem.
min tanke er jeg har 2 webserver en primær og sec. hvis den primær ikke svare, skal der routes vidre til sec. webserver.
jeg har prøvet at lave det i routeren en level one router men får ik det ønskede resultat så er det hvordan laver man det nummer __?
Avatar billede it-dk Nybegynder
29. februar 2008 - 18:22 #1
Du tænker på at lave load balance system?
Hvis en server går ned overtager den anden eller ved meget load udlignes trafikken?
Dette kan man bruge en load balance hardware eller evt en ekstra server dvs så du har 3 servere.
Avatar billede nbj1 Praktikant
01. marts 2008 - 06:12 #2
okay på den måde, troede man kunne via routing i routeren men ok så vil jeg lige undersøge hvad det kan gøre takker
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
01. marts 2008 - 08:02 #3
Hejsa, SonicWall laver en router der kan gøre det!!
Avatar billede nbj1 Praktikant
01. marts 2008 - 09:36 #4
jeg er ikke helt sikker på load balance er helt det rigtige, som jeg læser info om det svare det til man fordeler belastingen på 2 server på sammetid, det jeg ligesom fisker efter er en router eller software der kan afgøre om webserveren kører som er en win2003 web edition med iis og hvis den af en eller anden grund ikke kører kan være service eller den er gået ned kobler over på en apache server som ikke over tager i den forstand at der køres samme opsætning men er den bare overtager domænerne og fortæller at hovedserveren er lukket ned for vedligeholdelse m.m.
Avatar billede lord_microft Nybegynder
04. marts 2008 - 19:43 #5
nbj1 >> Har du et uddybet link, som jeg ka studere lidt, lyder yderst spændende at lege med.
Avatar billede nbj1 Praktikant
05. marts 2008 - 05:21 #6
nej pt leger jeg med en bat fil der pinger min main server og hvis den ikke svarer går ind og ændre opsætningen i routeren så ip og port rettes til men sec server så den svarer i stedet for
Avatar billede nbj1 Praktikant
16. marts 2008 - 18:33 #7
lukket