Avatar billede daliwi Nybegynder
28. februar 2008 - 13:46 Der er 2 kommentarer

USB kompabilitet!

Hey

Har en veninde der ikke kan få sine usb 2.0 devices til at fungere på sin stationære, men godt på sin laptop. Laptop er næsten ny så der er stensikkert 2.0 porte på den, men den stationære er ca. 3 år gammel, så det er lidt mere usikkert. Men mit spm er: "Burde de fleste 2.0 devices ikke være bagudkompatible med usb 1.1 porte, bare med en lavere hastighed?"

Portene er ikke defekte, da de virker fint med en gammel 1.1 usb-stick.

På forhånd tak!
/DaLiWi
Avatar billede noltus Novice
13. marts 2008 - 10:04 #1
Hvis hun kører Windows XP,så skal hun hente xp servicepack 2,ellers skal du finde en usb 2.0 driver til bundkortet,hvis bundkortet overhoved kan køre usb 2.0,alle usb1.1 enheder kan køre på usb 2.9,men usb2.0 enheder kan ikke køre på usb1.1
Avatar billede daliwi Nybegynder
14. marts 2008 - 14:04 #2
Drivere er installeret og fandt ud af at der var USB 2.0 på den. De fleste enheder kom dog også op at køre ved installering af korrekte drivere, men der er stadig problemer med en ekstern HD, som computeren kun finder 1 ud af 5 gange den sluttes til..?
Vil dog lige tilføje, at jeg selv har en gammel maskine med USB 1.1 og der funker min USB 2.0 stick fint. XP gør dig bare opmærksom på, at enheden kan arbejde hurtigere med 2.0, så det er ikke 100% generelt at 2.0 enheder ikke kan køre på 1.1, men ved bare ikke hvor udbredt det er.