Avatar billede oleiso Nybegynder
28. februar 2008 - 13:02 Der er 4 kommentarer

Langsom lukning

Min pc (XP) er begyndt at tage ekstremt lang tid om at lukke ned. Når jeg trykker på "luk computeren" går der først meget lang tid før bare den lille dialogboks med "luk" kommer frem - hvis den i det hele taget gør det. Jeg er begyndt at trykke ctr alt del og slukke ad den vej. Det går lidt hurtigere, men er stadig ekstrem lang tid om det. Hvad er det der blokkerer for det, og hvordan ordner jeg det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 13:03 #1
Hvor meget ledig plads har du på systemdrevet? Det er givetvis C:
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 13:05 #2
Du kunne starte med at lave en diskoprydning. Start > Programmer > tilbehør > systemværktøjer > diskoprydning.

Når det er gjort, kan du køre en diskdefragmentering. Den ligger også under systemværktøjer.
Avatar billede oleiso Nybegynder
28. februar 2008 - 13:09 #3
Jeg har 15 gb ud af 100 fri. Har forsøgt oprydning og defragmentering op til flere gange ... og løbende.
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. februar 2008 - 14:24 #4
Det er 15%, og er lige til øllet.