Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 13:37 Der er 5 kommentarer

"Vis ikke igen" knap til AJAX meddelelse

Jeg har hentet et gratis script, der giver brugeren en besked når siden loades. Jeg vil gerne have en "Vis ikke igen" knap så popup'en ikke vises hver gang forsiden vises.

Siden kan ses her: http://peterogsimon.wep.dk/message

Har I nogle løsninger til dette problem?
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 15:00 #1
<ole>

Alle tre scripts, du bruger, bygger på tussegammel, invalid og uhensigtsmæssig kode. Både ajax.js og ajax-dynamic-content.js bygger bl.a. på data-indsætning men innerHTML, som aldrig har været valid i nogen standard - og som kan være yderst uhensigtsmæssig, hvis man på et tidspunkt ønsker at blande valid og tidssvarende kode ind i sit projekt.

modal-message.js bygger på brug af en iframe, hvilket er ulovligt i den HTML-version, du skriver til ... HTML 4.01 Strict understøtter ikke iframes. Desuden bygger dette script også på innerHTML.

For din egen skyld burde du prøve at finde nogle scripts, der understøttes af de standarder, du skriver til - og som bygger på teknologi fra dette årtusinde  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 17:13 #2
Jeg er meget blank på det her område, og det er blandt andet derfor jeg har valgt at bruge et gratis script. Kan du anbefale et lignende og mere tidssvarende script?

Jeg skal bare have noget der virker ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 18:19 #3
Nej, alle de såkaldte Ajax libraries, jeg har set, består af gammel, invalid kode - som ikke har meget med Ajax at gøre. I tråden her viser jeg nogle eksempler, du kan prøve at kikke på - men det kræver, man ikke er helt blank:
    http://www.eksperten.dk/spm/817625

"Jeg skal bare have noget der virker" >> så kan du bruge, hvad somhelst.
Avatar billede simonverndal Nybegynder
27. februar 2008 - 19:23 #4
Men tilbage til det egentlige problem:

Kan der laves en "Vis ikke igen" funktion, der gør at vinduet ikke åbnes hvis brugeren trykker på en knap/afkrydser et felt?
Avatar billede olebole Juniormester
27. februar 2008 - 20:23 #5
Du kunne sætte en session på brugeren og teste på den for at se, om brugeren har fået vist beskeden - men det gøres serverside