Avatar billede neverknow Nybegynder
26. februar 2008 - 11:05 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med nye windows xp clienter på active directory domæne

Hej eksperter,

Jeg har nogle nye clienter som jeg skal have koblet til et eksisterende netværk med en Windows 2003 AD server. Jeg kan fint tilsluttet clienterne (Windows XP Pro) til domænet men efter en genstart og forsøg på at logge på er domænet ikke tilgængeligt for lognon.

Jeg vælger det i listen, skriver user+pass og ok og så går der ca. 60 sekunder så får man beskeden om at domænet ikke er tilgængeligt.

Jeg er kommet så langt så jeg tror jeg ved hvad problemet er. Computeren har simpelthen ikke fået tildelt IP etc. af DHCP serveren eller også er den rigtige dns server ikke registreret.

Hvorfor tror jeg det?

Jo for ved at sætte IP og DNS manuelt op virker det, jeg kan også få det til at virke ved at logge ind lokalt på maskinen, logge ud igen og derpå logge på domænet.

Så det jeg leder efter hvordan finder jeg ud af om den får DHCP tildeling inden logon? Hvordan sørger jeg for at den gør det?

MVH Never

Kan være den ligger forkert under windows 2003? Men jeg synes heller ikke den decideret hører under windows XP kategorien.
Avatar billede neverknow Nybegynder
26. februar 2008 - 11:25 #1
Hmm åbenbart fejl 40 eller noget deromkring.

Jeg havde ikke lagt mærke med at de nye maskiner kom preinstalleret med virus.

Aka. norton firewall m.m.

Efter jeg har fjernet denne kører det bare.
Avatar billede neverknow Nybegynder
26. februar 2008 - 11:25 #2
g