Avatar billede gittep Nybegynder
25. februar 2008 - 16:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

bundkort virker ikke

Jeg har lige sat bundkortet over i en anden kabinet og herefter kan jeg ikke få liv i andet end blæseren over køleren, og så er der også en lanpe der lyser på bundkortet. Der kommer ikke nogen forbindelse (bios) til skærmen overhovedet, hvad kan der være galt?
Avatar billede tand Seniormester
25. februar 2008 - 16:15 #1
Du skal indstallere bundkortet fra CD.
Boot fra CD.
Avatar billede gittep Nybegynder
25. februar 2008 - 16:20 #2
jo men der skal jo komme en bios uanset
Avatar billede matcho Nybegynder
25. februar 2008 - 17:00 #3
Hvis du bare har flyttet i et andet kabinet og ikke ændret på hardwaren,så er det nok noget der ikke sidder helt som det skal,under søg om alle stik er trykket rigtigt på plads,og og har du husket det 4 eller 8 pins strømstik der sidder ved cpu.
Avatar billede gittep Nybegynder
25. februar 2008 - 17:29 #4
Ja og der er jo også strøm på bundkortet, der er en lampe der lyser, og blæseren over cpu-en kører, men resten virker dødt
Avatar billede matcho Nybegynder
25. februar 2008 - 18:29 #5
Det er vel ikke sådan at det er en strømforsyning,for selv om der er en lampe der lyser er det ikke sikkert der er strøm nok.
Men prøv og reset bios for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2008 - 18:58 #6
Har du husket det 4 ledet 12 volt kabel (hvis det kræves på dit kort)
Avatar billede gittep Nybegynder
25. februar 2008 - 22:17 #7
Til Matcho - nej det er blæseren, der sidder over cpu-en, der kører ikke, strømforsyningen gør også. Jeg kan ikke resette bios, da jeg overhovedet ikke kan komme i kontakt med skærmen???
Til Helgec - jeg har sat de samme kabler i, som tidligere i det gamle kabinet, jeg frygter måske mere, at et stik el. lign. kan være monteret forkert, så noget er kortsluttet, kan det lade sig gøre?
Avatar billede gittep Nybegynder
27. februar 2008 - 16:18 #8
Det har vist sig, at begge kort er brændt af, så jeg lukker spørgsmålet:-(