Avatar billede doktoren001 Juniormester
24. februar 2008 - 13:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Port forwarding Utorrent/Netgear

Hej,
Detaljer:
Windows XP, Netgear WPN824v2, Utorrent.

Jeg har nu brugt en del tid på at sætte min trådløse router op. Jeg har dog et problem med at bruge Utorrent! Jeg har sørget for at jeg har en statisk ip adresse på min computer som hedder 192.168.1.2 på "indersiden" af min router. Jeg har også lavet en portforward på routeren. På denne PF har jeg skrivet min IP adresse ind som er 192.168.1.2 og porten som skal åbnes, som er 19292. Men når jeg så åbner Utorrent og tester om porten er åben får jeg følgende besked:

"Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.
Checking port 19292 on 195.242.xxx.xxx...
Error! Port 19292 does not appear to be open."

Jeg har erstattet noget af IP adressen med X´er, af indlysende årsager :-)
Den IP adresse den tester der er jo ikke den samme som min computer har? Hvordan løser jeg dette problem? Jeg synes umiddelbart at jeg mangler noget NAT eller noget jeg kan sætte på på min Router, men kan ikke finde noget?

Jeg håber at nogle kan hjælpe da jeg har prøvet mig frem nu i lang tid.
Avatar billede daniboy Nybegynder
24. februar 2008 - 14:17 #1
Har din netgear router en 195.242.xxx.xxx IP adresse på sin yderside/WAN?
Bruger du windows XP indbyggede firewall og har du lavet tilladelse for samme port der?
Er µTorrent opsat til at lytte på port 19292 ?

Med den port forwarding du har lavet har du oprettet en PAT eller bare NAT som de fleste kalder det.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
24. februar 2008 - 14:42 #2
Hej,
Jeg vil tro det er Routerens IP adresse der bliver svaret tilbage med! Jeg har lige haft en anden computer på nettet samtidig. Da begge computere var på nettet gik jeg ind på www.myip.dk og så at de begge fik ipadresse 195.242.xxx.xxx???!!! Så jeg vil tro det er routerens eller ISPens IP adressen den svarer igen med?!? min Firewall i windows har port 19292 med som undtagelse. Er det TCP eller UDP utorrent bruger?
Hvad gør jeg mon galt? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg har læst en del omkring PF de sidste par dage, så jeg har da lidt en ide om hvad det er jeg laver!
Kan det være min ISP der har lukket porten? og er det sandsynligt?
Jeg håber at du kan hjælpe mig lidt på vej.
Avatar billede daniboy Nybegynder
24. februar 2008 - 15:22 #3
Jeg mener at huske, at du kan finde routerens WAN ip adresse på "Router Status" siden
Avatar billede daniboy Nybegynder
24. februar 2008 - 15:24 #4
Avatar billede doktoren001 Juniormester
24. februar 2008 - 15:39 #5
Ja, jeg har set den side du ref´er til. Og det er lige præcis hvad jeg har gjort uden held...
Når jeg klikker på Router Status kan jeg se at min router har en IP adresse der hedder 10.39.xxx.xxx.

Det skal lige siges at første gang jeg loggede på nettet med min computer skal man registrer sin MAC adresse og får derefter muligheden for at vælge en IP adresse. Der valgte jeg 10.39.xxx.xxx. Det er den samme IP adresse jeg valgte som min router har, da jeg har givet min router den samme MAC som mit trådløse netkort. Eller kunne jeg ikke få den til at virke, da routerens MAC jo ikke er registreret på beboerforeningens net.

Jeg er ved at være lidt forvirret over alle de IP adresser :-)
Avatar billede daniboy Nybegynder
24. februar 2008 - 16:01 #6
Alle IP adresser 10.0.0.1 til 10.255.255.254 er private adresser og kan ikke bruges på internettet.

Dette betyder at din netgear sider bag en anden router og du på en eller anden måde skal have forwardet porten 19292 eller alle porte for den offentlige ip addresse 195.242.xxx.xxx til din netgear router

Om eller hvordan du kan gøre dette kommer an på hvordan din beboer forening har sat sit netværk op.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
06. marts 2008 - 14:07 #7
Hej,
jeg fandt ud af jeg ikke, som jeg ellers havde bedt om, havde fået en fast IP. Det har jeg dog nu, så det er bare super :-) Nu virker det. Tak for hjælpen.
Send lige et svar så skal jeg berige dig med lidt point
Avatar billede daniboy Nybegynder
06. marts 2008 - 15:19 #8
Svar.