Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 15:17 Der er 10 kommentarer

Ris og ros

jeg har lavet denne hjemmeside for at reklamere for vores gård og for at folk kan læse lidt om hvad der sker.
Men jeg vil gerne have, hvis i kunne komme med ris og ros. Er der nogle ting som I synes kan gøres bedre ?
Link: www.oeko-gaarden.dk
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 15:39 #1
<ole>

Nu, da det er et dokument, der er lagt på WWW, ville det være en rigtig god begyndelse at få koden i det til at ligne HTML. Prøv at validere dit dokument og ret dine mange fejl:
    http://validator.w3.org/check?uri=www.oeko-gaarden.dk&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

- det er et sort uheld, siden overhovedet kan vises i en browser  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 16:15 #2
Hvad mener du med at det er dokument ?
Hvad for mange fejl er der ? .. jeg forstår ikke det link du har givet.
Hvad mener du med at den ikke kan vises i en browser ?

Det kan godt være at jeg lyder dum.. men kender ikke at "de der tekniske ord" :b
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2008 - 16:21 #3
Det olebole mener at der er at du ikke har lavet en html side ;o)

<doctype...>
<html>
<head>
</head>
<body>
</body>
</html>

Og hvad design angår, så er bønder bedre til dyr og planter. Og IT-folk bedre til IT ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 16:30 #4
Der er helt klare regler for, hvordan et HTML-dokument skal være opbygget - og hvordan dets kode skal skrives. Dem må du sætte dig ind i, før du kan lave en hjemmeside  =)

Hjemmesider er ligesom sportsvogne ... de kan ikke bygges uden forudsætninger. Webkodning er et fag, som man godt kan hobby-hygge med - men det kræver under alle omstændigheder et ret stort forarbejde  ;o)
Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 19:11 #5
jeg har brugt rigtig meget tid på hjemmesiden, og jeg er glad for designet som det er !
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 19:22 #6
På den baggrund forstår jeg ikke meningen med tråden. Jeg troede, du var interesseret i kritik  :)

Uanset, hvor glad du er for sitet, er det som sagt et rent tilfælde, at siderne overhovedet kan vises i en browser. Du bør helt klart rette op på din kode, som indeholder virkelig grumme fejl
Avatar billede charliee Praktikant
23. februar 2008 - 19:27 #7
Men det bliver skrevet som om jeg lige så godt kan slette hele siden, for den virker slet ikke.
Jeg ved ikke præcis hvad det er jeg skal rette op på! jeg har sat <html> og </html> ind, men skal alle siderne hedde: XXX.html ? og skal der øvest i HTML koden stå <doctype..> ?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. februar 2008 - 19:40 #8
charliee, før jeg begynder at lave noget, for mig ubekendt, arbejde. Så er det mindste jeg sætter mig ind i, selve grundstenen indefor det område jeg skal arbejde med. Det gælder både på hobbyniveau eller professionelt. Og i dit tilfælde er det de mest basale grundstene du har misset.

Hvis jeg skulle dyrke et mindre hobbylandbrug, ville jeg heller ikke starte med at købe 10 køer og 10 grise, før jeg nogensinde havde fundet ud af hvad det krævede, hvordan de skulle passes osv.

Jeg skrev ikke det om dit design for at være ond, men jeg kan ikke lide dit design. Det er simpelthen for amatørmæssigt (hvilket du jo også er). Prøv at surfe lidt rundt på internet og få lidt inspiration. Jeg er ikke selv den store designer, og designer derfor heller ikke. Det er 2 forskellige verdener, design og programmering, men jeg kan da se hvad der er flot og knapt så flot, efter min mening. Men der er sikkert nogen der kan lide dit design. Smagen er som bagen, der er mange forskellige ;o)
Avatar billede torotune Nybegynder
24. februar 2008 - 12:41 #9
Der er da set værre begyndereksempler... :-)

Men du skal nok ind og lære noget basic HTML for at starte et sted. Prøv at kigge på denne tutorial og evt. de andre derinde når du er kommet videre med det.

http://www.w3schools.com/html/default.asp
Avatar billede g0t Nybegynder
27. februar 2008 - 23:28 #10
Fint nok side. Jeg vil lave den om for dig billigt :) evt kontakt mig (troels@baben.dk)

Hvis du selv vil sætte dig ind i det, som du har prøvet på men ikke har helt har lykkes endnu, så var det måske en idé at bruge www.html.dk, da de har en "guide" til HTML og CSS for begyndere. Designet er egentlig fint nok, du skulle evt prøve at overholde nogle love om design, det kunne fx være at holde samme skriftyper og farver. Din struktur er lidt sjasket, du kunne godt lave banneret ligeså bred som boksen nedenunder osv.. og lave noget genkendelighed på din side, ved at have banneret på alle sider osv..

Håber du kan bruge det.

Troels