Avatar billede hepygula Nybegynder
22. februar 2008 - 05:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Farve en celle efter værdi i en anden celle

Hej

Er der en, der kan hjælpe mig med at knække dette lille problem jeg er løbet ind i. Har været ved at søge på siden, men har ikke kunne finde lige det jeg søgte.

Det derjer sig om at jeg skal have lavet et regne ark der farver et felt, alt efter hvad værdien er i cellen ved siden af.

F.eks. hvis tallet ligger fra 3 til 5 i celle L9 skal celle M9 blive rød.

Hvis tallet ligger fra 6 til 9 i celle L9 skal celle M9 blive gul.

Hvis tallet ligger fra 10 til 12 i celle L9 skal celle M9 blive grøn.

Det regne ark jeg har lavet fylder dette Samlede point for hver række fra L9 til L48 og de felter der skal farves ligger fra M9 til M48. Altså Samlede point for hver række en farve.

Eks. L9 = 4, M9 = rød.
    L10 =7, M10 = gul
    L11 = 11, M11 = grøn

Håber at jeg har fået det skrevet udførlig nok, ellers vil jeg gerne prøve at uddybe det noget mere.
Avatar billede excelent Ekspert
22. februar 2008 - 06:12 #1
Marker M9 og indsæt følgende formler i Betinget formatering:

Formlen er : =ELLER(L9=3;L9=4;L9=5)    vælg rød
Formlen er : =ELLER(L9=6;L9=7;L9=8;L9=9)  vælg gul
Formlen er : =ELLER(L9=10;L9=11;K9=12)  vælg grøn

kopier med formatpensel ned til M48
Avatar billede mrjh Novice
22. februar 2008 - 08:54 #2
Hvis den også skal finde tallene imellem 3 og 5 mv.

=og(L9>=3;L9<=5)    vælg rød
=og(L9>=6;L9<=9)    vælg gul
=og(L9>=10;L9<=12)    vælg grøn
Avatar billede hepygula Nybegynder
23. februar 2008 - 00:55 #3
excelent : det virkede bare som det skulle.

Tak for hjælpen.

Hvis du ligger et svar, giver jeg point. :-)

forsat god weekend.
Avatar billede excelent Ekspert
23. februar 2008 - 08:37 #4
velbekom tak i lige måde :-)